-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Tekniker
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Kundefrontmedarbeider
Møller Bil Ensjø
-
PKK-kontrollør
Møller Bil Ensjø
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Selger, Volvo
Bilia Follo
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Bilmekaniker
Porsche Center Son AS
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
VW Touran kommer ikke som varebil
Volkswagen-importøren har brukt lang tid, men nå har de bestemt fremtiden for Touran som varebil.


– Touran vil ikke bli klasse 2 varebil i Norge, og avgjørelsen er definitiv.
Det sier Volkswagen-direktør Ulf Tore Hekneby (bildet) hos Harald A. Møller til bransjenettstedet BilNytt.no (krever abonnemenet).
– Etter omfattende tester og vurderinger er vi kommet til at det blir for dårlig plass til fører og passasjer foran skilleveggen, fortsetter Hekneby.
Vanskelig
Volkswagen-sjefen sier det har vært en vanskelig avgjørelse.
– Hadde plassen vært tilstrekkelig, ville vi nok ha solgt 1.000 Touran som varebil årlig.
– Fabrikken har jobbet med løsninger, men deres konklusjon er den samme som vår, konstaterer Hekneby.
17.000 biler
Siden modellen kom på markedet som varebil i 2003, er det registrert over 17.000 nye Touran som varebil i OFVs statistikker.
På det meste (2005) utgjorde Touran over 28 prosent av Volkswagens samlede varebilsalg.
Salget av nye Touran varebil i perioden 2003-2016: