-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
VW Touran kommer ikke som varebil
Volkswagen-importøren har brukt lang tid, men nå har de bestemt fremtiden for Touran som varebil.


– Touran vil ikke bli klasse 2 varebil i Norge, og avgjørelsen er definitiv.
Det sier Volkswagen-direktør Ulf Tore Hekneby (bildet) hos Harald A. Møller til bransjenettstedet BilNytt.no (krever abonnemenet).
– Etter omfattende tester og vurderinger er vi kommet til at det blir for dårlig plass til fører og passasjer foran skilleveggen, fortsetter Hekneby.
Vanskelig
Volkswagen-sjefen sier det har vært en vanskelig avgjørelse.
– Hadde plassen vært tilstrekkelig, ville vi nok ha solgt 1.000 Touran som varebil årlig.
– Fabrikken har jobbet med løsninger, men deres konklusjon er den samme som vår, konstaterer Hekneby.
17.000 biler
Siden modellen kom på markedet som varebil i 2003, er det registrert over 17.000 nye Touran som varebil i OFVs statistikker.
På det meste (2005) utgjorde Touran over 28 prosent av Volkswagens samlede varebilsalg.
Salget av nye Touran varebil i perioden 2003-2016: