-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Konsepter fra Volvo
- Neste år vil vi komme med en lang rekke konseptbiler og komponenter som bruker fossilfritt stål, skriver Martin Lundstedt, Volvo Gruppens president og CEO, i sin Q3-rapport og minner om at den første av dem allerede er presentert.
I august fikk Volvo det de kalte verdens første leveranse av fossilfritt stål.
Det er gamle Svenskt Stål AB, nå SSAB, som har introdusert en ny prosess der man bruker hydrogen i stedet for kull og koks som en reduktant og der smelteovnen fyres ved hjelp av strøm som kommer fra fornybare kilder.
Også arbeidet i grubene er fossilfrie, lover Volvo.
Dette materialet måtte selvfølgelig brukes til noe spektakulært for virkelig å understreke at dette er et gjennombrudd.
Volvo brukte det til å bygge en autonom dumper som kan brukes i – nettopp – gruber og dagbrudd. El-drevet selvfølgelig. De sier de skal begynne å produsere den i en liten serie neste år, og i større antall året etter.
Materialet har de samme egenskaper og kvaliteter som vanlig stål - sier produsenten som skal begynne å produsere det i industriell skala fra 2026.
Da Volvo sa de planla å bli en fullstendig karbon-nøytral virksomhet innen 2050 tenkte de også på hele forsyningskjeden.
Stål er en viktig komponent her. Den representerer 7 til 8 prosent av menneskeskapt CO2 utslipp.