-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Konsepter fra Volvo
- Neste år vil vi komme med en lang rekke konseptbiler og komponenter som bruker fossilfritt stål, skriver Martin Lundstedt, Volvo Gruppens president og CEO, i sin Q3-rapport og minner om at den første av dem allerede er presentert.
I august fikk Volvo det de kalte verdens første leveranse av fossilfritt stål.
Det er gamle Svenskt Stål AB, nå SSAB, som har introdusert en ny prosess der man bruker hydrogen i stedet for kull og koks som en reduktant og der smelteovnen fyres ved hjelp av strøm som kommer fra fornybare kilder.
Også arbeidet i grubene er fossilfrie, lover Volvo.
Dette materialet måtte selvfølgelig brukes til noe spektakulært for virkelig å understreke at dette er et gjennombrudd.
Volvo brukte det til å bygge en autonom dumper som kan brukes i – nettopp – gruber og dagbrudd. El-drevet selvfølgelig. De sier de skal begynne å produsere den i en liten serie neste år, og i større antall året etter.
Materialet har de samme egenskaper og kvaliteter som vanlig stål - sier produsenten som skal begynne å produsere det i industriell skala fra 2026.
Da Volvo sa de planla å bli en fullstendig karbon-nøytral virksomhet innen 2050 tenkte de også på hele forsyningskjeden.
Stål er en viktig komponent her. Den representerer 7 til 8 prosent av menneskeskapt CO2 utslipp.