-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Andreas vant over sjåfører fra hele Europa
Tømmerbilsjåfør Andreas Nordsjø (34) fra Raufoss gikk helt til topps i den europeiske finalen av Scanias sjåførkonkurranse. Premien på 100.000 Euro skal brukes på ny tømmerbil.

– Det har ikke sunket helt inn for meg ennå, tror jeg, men det er veldig moro, sier den sindige opplendingen til YrkesBil etter den gjeve seieren i Södertälje.
Etter å ha konkurrert over to hele dager mot dyktige yrkessjåfører fra hele Europa, gikk 34-åringen helt til topps i lørdagens finale av Scania Driver Competition.
– Jeg hadde jo så klart et lite håp om å vinne, men trodde vel egentlig ikke det skulle nå helt inn, fortsetter han.
Holdt hodet kaldt
Finaledeltakerne, som først hadde kvalifisert seg gjennom seier i nasjonale konkurranser (Andreas Nordsjø vant i Trysil i vinter), konkurrerte mot hverandre i en rekke øvelser.
Og det handler ikke bare om å være best bak rattet.
– I den europeiske finalen var det flere øvelser enn vi hadde i de nasjonale finalene. Det gikk på alt fra presisjonskjøring og økonomikjøring, til førstehjelp, lastsikring og brannslokking, forteller Nordsjø.
Totalt stilte 18 sjåfører til finalehelgen. Etter en kvalifiseringsrunde var halvparten ute av leken, og etter en kvalifisering til sto det igjen tre deltakere til selve finalen.
Totalt var det syv kvalifiseringsøvelser og tre finaleøvelser. Alle kjørte identiske biler: Toakslede trekkvogner med trippel eurotralle.
– Nivået på deltakerne var veldig jevnt, så det var små marginer hele veien, forteller Nordsjø.
– Hva ble vinneroppskriften din?
– At jeg klarte å beholde roen. Det var jo en del press, med mange som sto og fulgte med og ikke minst tanken på premien, sier han.
Bestiller ny tømmerbil
På spørsmål om det ble feiring og festing ut i de små timer natt til søndag, må Nordsjø medgi at kreftene var brukt opp i konkurransen.
– Jeg var rimelig sliten etter to harde dager, og skulle tidlig opp søndag for å ta fly hjem til Norge, så vi tok ikke feiringen helt ut, forteller 34-åringen.
Spørsmålet er da hva han skal kjøpe for den millionen han nå har fått for å bruke på en ny Scania.
– Det blir nok en ny tømmerbil til, en R 650 det også, sier han.