-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Bussprodusent lanserer elektrisk lastebil
Spanske Irizar vil satse på elektriske lastebiler for bybruk.

I forbindelse med åpningen av sin nye, store fabrikk for elektriske kjøretøy i Aduna, nordøst i Spania, hadde Irizar – som for de aller fleste er mest kjent for sine busser – en liten overraskelse på lur.
Skjønt, liten – vi snakker om en 6x2 lastebil på rundt åtte meter og lastekapasitet på cirka 18 tonn. Irizar ie truck, som nyvinningen heter, har en elektrisk motor som forsynes med strøm av li-ion batterier (kapasitet er ikke oppgitt).
For litt mer krevende oppdrag kan du også få bilen levert med en gassdrevet (CNG) rekkeviddeforlenger. I første omgang er det som renovasjonsbil den er mest aktuell.
LES OGSÅ: Elektrisk i Madrid
Lastebilen skal være utrustet med den nyeste sikkerhetsteknologien, og produsenten trekker frem stabilitetskontroll, adaptive dempere, filskiftevarsler og automatisk nødbremsesystem. Ett-trinns adgang til førerhuset nevnes også som en fordel for sjåføren.
Så veldig overraskende er det kanskje heller ikke. Lastebilen er vel mer en naturlig konsekvens av at konsernet investerer betydelige midler i utviklingen av elektriske busser, og at de ønsker å utnytte teknologien så bredt som mulig.
I den nye «elbilfabrikken» på 18.000 kvadratmeter har Irizar investert 75 millioner euro.
«Fabrikken vil ikke bare produsere elektriske busser, men også andre typer nyttekjøretøy som kompletterer moderne byers behov for elektromobilitet», skriver selskapet i en pressemelding.
Innledningsvis er produksjonskapasiteten på 1.000 kjøretøy i året, og det opplyses at fabrikken skal gi mellom 300 og 500 nye arbeidsplasser de neste fem årene.
Av busser produseres det 10,8 og 12 meters bybusser, modeller som har vært i drift i europeiske byer siden 2014, 18 meter lange leddbusser og snart vil produksjonen av dobbeltleddede busser starte opp. Alt elektrisk, selvfølgelig.