-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Daimler-muskler på US-messe
Den globale motorserien fra Detroit Diesel brer om seg, melder Daimler fra MATS.
Mid-America Trucking Show (MATS) er Nord-Amerikas største utstilling for nyttekjøretøy.
Utstillingen står på akkurat nå i Kentucky, Louiseville. Drøyt 1000 utstillere fra lastebilindustrien møter rundt 75.000 lastebileiere.
Daimler er blant «utlendingene» som satser stort, ikke minst med sin globale drivlinjesatsing.
Detroit Diesel leverer nå sine DD13, DD15 og DD16 til hele underskogen av merker i Daimler Trucks North America.
Det vil si Freightliner, Western Star og Thomas Built Buses, som sammenlagt solgte i 120.000 eksemplarer i 2011. Litt mer enn i Norge…
Men det Daimler er mest stolte av, er at lastebilkjøperne nå i alle hovedsak velger både bil og drivlinje fra samme leverandør.
95 % av kundene som kjøper Freightliner eller Westerns Star velger nå Detroit Diesel under panseret.
Det høres selvsagt ut for oss her i Skandinavia, men i USA er det tradisjon for å kjøpe bil og drivlinje hver for seg.
Nå er det antagelig drivstofforbruk som tar knekken på den tradisjonen.
Freightliner er for øvrig 70 år i år.