-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Høyere fart uten nedside
En rapport fra det britiske Samferdselsdepartementet tar for seg virkningene av at hastighetsreglene for tunge biler ble endret i 2015.

I april 2015 ble fartsgrensene for biler over 7,5 tonn hevet med 10 miles per hour (ca. 16 km/t).
Det ga bilene tillatelse til å kjøre 50 mph (80 km/t) på landeveier og 60 mph (nesten 100 km/t) på to-felts veier.
Myndighetenes mål var å minske hastighetsforskjellen mellomlastebiler og den raskere delen av trafikken.
En første evalueringsrapport kom i fjor. Den antydet at det kunne anes spor av bedret trafikksikkerhet etter endringene, men at det var for tidlig å slå fast.
Derimot kunne man slå fast at dette grepet så langt hadde spart industrien for mer enn £ 10 millioner per år.
Nå er det kommet en grundigere rapport som klart viser at den opprinnelige frykten om «en liten økning i kollisjoner» ikke hadde funnet sted.
Tvert imot: «Den eneste statistisk holdbare slutningen er en reduksjon i kollisjoner på de veistrekninger som ble observert». Rapporten sier ikke noe om hva som kan være årsaken, men hastigheten er den eneste variabelen i observasjonsperioden.
Det er også gjort en økonomisk analyse som sier at det vil bli spart inn £ 225,8 millioner i perioden 2015-2031.
Spart tid representerer £ 162,2 mill. av dette, driften av bilene vil koste £ 44,7 millioner mindre og man vi spare £ 9,2 millioner i lavere drivstoffutgifter.
James Firth som er sjef for fraktregulering i Freight Transport Association peker også på at det er synd man ikke kan måle verdien på nedgangen i frustrasjon fra bilister som sitter stuck bak de store bilene.