-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser

Strippet Bronco
Ford visste selvfølgelig at det ville dukke opp mye overveldende på årets jålebiluke i Monterey, California. Deres svar var genialt – den magreste Bronco du kan tenke deg.
- En fødselsdagspresang til Bronco, kalte Robert Gelardi det.
Han er design-sjef for Bronco-gruppen hos Ford, og minnet dermed resten av verden på at Bronco fyller 60 år denne måneden.

Han har åpenbart jobbet omvendt av alle de som viste spesial-modeller eller konsepter på plenene i California siste uke – her var det om å gjøre å fjerne så mye overflødig som bare mulig.

Ikke noe tak. Ingen dører. Alt innvendig smak av komfort, som matter i gulvet, er også hevet overbord. Tilbake står det du kan kalle essensen av Bronco: masse energi uten et gram overflødig fett.
Nå forenkler jeg imidlertid historien hvis jeg gir inntrykk av at denne ble skapt som en arbeidshest.

Briefen til konstruktørene var egentlig å bygge verdens første firehjulsdrevne sportsbil. En off-road Mustang.
Den dukket opp i flere utgaver: U14 half-cab pickup eller U15 Wagon for eksempel, og det er ikke bilens skyld at den viste seg så brukbar at den snart ble en av de mest populære kompakte nyttebilene i Amerika – som en liten Jeep.
Men den modellen årets Monterey-konsept er inspirert av er nok den som kom nærmest den opprinnelige briefen. U 13 Roadster het den.

Ford regnet med at den var såpass sær at den bare ville selges til spesielt interesserte, så karosserijobben der ble satt ut av huset, til Budd.
Det viste seg imidlertid at modellen ble så populær at Ford hentet den hjem til eget samlebånd.
En førsteklasses utgave fra tidligste årgang med V8-motor vil i dag ikke bli solgt for under 150.000 dollars.

Siden Bronco er i ferd med å ta av igjen, vil vi få se denne i produksjon? var et vanlig spørsmål ved debuten.
- Dette er en one-off, svarte Gelardi.
LES OGSÅ:
-
Fords europeiske ryggrad, Transit, fyller 60 (eller gjør den?)
-
Transit på styrkemedisin – muskel-Van-parade på Goodwood
-
Tilbake til turbin-tiden
-
Nye varebiler i juli: Nærmer seg fjorårets volum
-
Pickupsalget ned – Ford opp
-
Pickup plugget for miljøet
-
Snart kommer flere elvarebiler med firehjulsdrift
-
Amerikansk pickup til Mesta
-
Hele Transit-familien elektrifisert
-
Ford kjøper sine egne F-Max