-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Mercedes letter på sløret om ny Sprinter
Bilen skal Europa-lanseres i løpet av første halvår 2018.

Det er i forbindelse med kjempemessen North American Commercial Vehicle Show (NACV) i Atlanta, som pågår denne uken, at Mercedes-Benz Vans velger å gi oss noen flere detaljer rundt nye Sprinter.
Den første skissen som er sluppet indikerer at kassebilen får klare likhetstrekk med fremtidskonseptet Vision Van, som produsenten viste for cirka et år siden. Hovedlyktene i fronten ligner veldig på visjonen, mens grillen nå ser noe mer ordinær ut.
Assistenter og tilkobling
Mercedes-Benz Vans lover at de med nye Sprinter vil introdusere en rekke nye førerassistentsystemer og tilkoblingsmuligheter (connectivity).
Modellen vil også få en betydelig økning i antall varianter som kan leveres, tilpasset kunders mange ulike behov.
Fra før er det kjent at Sprinter vil komme i en elektrisk utgave.
– Vi ønsker å tilby den mest passende mobilitetsløsningen for hver sektor og ethvert transportoppdrag, forklarer sjefen for Mercedes-Benz Vans, Volker Mornhinweg.
Samtidig bekrefter produsenten nå at nye Sprinter skal Europa-lanseres i 2018, med påfølgende utrulling i andre markeder.
Komplette transportsystemer
Nye Sprinter blir for øvrig den første modellen hvor vi skal få se mer konkret til Mercedes-Benz Vans fremtidsprogram adVANce, med fokus på megatrendene digitalisering og urbanisering.
adVANce er forresten ikke bare et fremtidsprogram. En helt konkret arbeidsgruppe, bestående av 400 personer, jobber med hvordan Mercedes-Benz Vans skal gå fra å være bare en produsent til å bli en leverandør av komplette transportsystemer.
Totalt 500 millioner Euro skal inn i denne gruppen innen 2020.
Nøyaktig hva adVANce innebærer på nye Sprinter får vi dessverre ikke vite mer om nå heller, men det er tidligere antydet at denne bilen skal redefinere hele rammeverket rundt hva en varebil er.
USA-vekst
NACV-messen i Atlanta er selvsagt ikke valgt tilfeldig når tyskerne skal lette på sløret om sin nye varebil. USA er et av de raskest voksende markedene for varebiler, og verdens nest største marked for store kassebiler – kun slått av Tyskland.
Mercedes-Benz Vans er nå i ferd med å ferdigstille en ny fabrikk i North Charleston. 500 millioner Dollar koster den. Med denne vil produsenten kunne møte den økte etterspørselen i dette markedet på en mer økonomisk måte ved å tilby «Made in the USA»-Sprintere, samtidig som leveringstiden reduseres.
Hittil har alle Sprintere til USA-markedet blitt produsert i Tyskland, men på grunn av høye importavgifter er bilene levert delvis demontert inn til landet og deretter montert sammen ved et anlegg i North Charleston.
Øvrig produksjon av Sprinter vil foregå i Düsseldorf og Ludwigsfelde. Dette er Mercedes opptatt av å poengtere, ettersom de nå er den eneste som fortsatt produserer store varebiler i Tyskland (Volkswagen har som kjent flyttet Crafter-produksjonen til Polen).
3,3 millioner produsert
Siden introduksjonen i 1995 er det produsert over 3,3 millioner Sprintere, som er solgt til over 130 land.
I løpet av første halvår 2017 satte modellen ny rekord i antall solgte med 96.200 enheter, mot fjorårets 95.100.