-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Moskva får 100 el-Kamaz
Mosgortrans – et av Moskvas kollektivselskaper -har kjøpt 100 elektriske busser. Kamaz skal levere.
Kamaz har holdt på med elektriske busser i mange år. En av dem ble faktisk utnevnt til beste buss på Bus World Russia i 2016.
Flere av disse bussene har kjørt pilot-ruter i Moskva-området i lang tid. Åpenbart med positive resultater, for nå er de første 100 bestilt.
Det dreier seg om lavgulvs-konstruksjoner med plass for minst 85 passasjerer – 30 sittende. De er stappfulle av komfort-utstyr, som full klimakontroll, USB-kontakter, sat-nav system, hot spot og internTV-for sjåføren.
Bussene er type 6282 og selges med 15 års serviceavtale. Ladestasjonene leveres også fra Kamaz.
Det er meningen de skal lades over natten, men kvikkladere langs ruten skal også benyttes slik at man kan nøye seg med færre batterier i bussene.
Det er lagt spesiell vekt på ladekonstruksjoner som også leverer i sterk kulde.
Batteriene er for øvrig russiske, lithium-titanate heter oppskriften her, og de skal tåle 20.000 ladesykluser.
Maksim Liksutov, viseborgermester i Moskva sier at de første bussene er i gang i høst og at på slutten av neste år vil byen ha 600 elektriske busser i drift. Fra 2021 skal det bli helt slutt på at byens transportselskaper kjøper inn busser med dieselmotorer, sier han.
Kamaz sier de har kapasitet til å bygge 1.000 elbusser pr. år, og at de er klar til å delta i den neste anbudsrunden i Moskva.