-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Moskva får 100 el-Kamaz
Mosgortrans – et av Moskvas kollektivselskaper -har kjøpt 100 elektriske busser. Kamaz skal levere.

Kamaz har holdt på med elektriske busser i mange år. En av dem ble faktisk utnevnt til beste buss på Bus World Russia i 2016.
Flere av disse bussene har kjørt pilot-ruter i Moskva-området i lang tid. Åpenbart med positive resultater, for nå er de første 100 bestilt.
Det dreier seg om lavgulvs-konstruksjoner med plass for minst 85 passasjerer – 30 sittende. De er stappfulle av komfort-utstyr, som full klimakontroll, USB-kontakter, sat-nav system, hot spot og internTV-for sjåføren.
Bussene er type 6282 og selges med 15 års serviceavtale. Ladestasjonene leveres også fra Kamaz.
Det er meningen de skal lades over natten, men kvikkladere langs ruten skal også benyttes slik at man kan nøye seg med færre batterier i bussene.
Det er lagt spesiell vekt på ladekonstruksjoner som også leverer i sterk kulde.
Batteriene er for øvrig russiske, lithium-titanate heter oppskriften her, og de skal tåle 20.000 ladesykluser.
Maksim Liksutov, viseborgermester i Moskva sier at de første bussene er i gang i høst og at på slutten av neste år vil byen ha 600 elektriske busser i drift. Fra 2021 skal det bli helt slutt på at byens transportselskaper kjøper inn busser med dieselmotorer, sier han.
Kamaz sier de har kapasitet til å bygge 1.000 elbusser pr. år, og at de er klar til å delta i den neste anbudsrunden i Moskva.