-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Scania best på taking
Nytt lite glimt fra den kommende nye Scaniaen – fra innsiden denne gangen også.
Nå får vi en ny liten fabrikkstyrt informasjon av hva den nye Scania-generasjonen inneholder. Airbags på sidene i kabinen. De vil – påstås det – gjøre det tryggere for innbyggerne dersom bilen slår rundt eller ender på taket.
Svenskene har tradisjon når det gjelder sikkerhet i hytta. De innførte tidlig styrketester som var så strenge at resten av Europas bilindustri skrek opp og beskyldte svenskene for proteksjonisme. Det varte mange år før konkurrentene hadde samme styrke i A-stolpene som de svenske produktene hadde.
Nå er det ikke noe som tyder på at Sverige vil innføre krav til side-bag for tunge lastebiler, men det er mye som tyder på at når det først er lansert vil de andre produsentene måtte følge etter.
Putene i den nye Scaniaen er montert i takkledningen over dørene – en forholdsvis unik plassering der den nærmeste parallellen er front-bagene i Citroëns Cactus som er montert over frontruta.
Akkurat som ved andre airbag-opplegg er det viktig at man benytter beltet i tillegg. «Blant annet for å unngå at man blir kastet ut av bilen ved uhell», forklarer Christofer Karlsson som er ansvarlig for Scanias innsats på kollisjonssikkerhet.
Han påstår at med airbag i rattet og – nå – på siden, pluss belter med forhåndsstrammere vil fører og den han mått ha med seg om bord ha mye større sjanse for å overleve et rundslag i den nye Scania-generasjonen, enn i noen annen truck.
Fremdeles er vi mer enn en uke unna lanseringen av de nye bilene, så vi kan nok regne med enda en teaser-detalj eller to før teppet går til side for den nye generasjonen.