-
Produksjonsleder
Møller Bil Skadesenter Alnabru
-
Bilmekaniker
Stårheim Bilverksted AS
-
Tekniker
Per Aaland A/S
-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
Skjerper klimakravene for transporten
Regjeringen åpner for «nullutslippssoner» i Oslo og Bergen. Samtidig krever de «utslippsfrie kjøretøy» i offentlige innkjøp.

Klimaplan 2030 som ble lagt frem av regjeringen i dag legger hovedvekt på de ikke-kvotepliktige utslippene.
Det vil si utslipp fra transport, avfall, jordbruk, bygg og deler av utslipp fra industri og olje- og gassvirksomhet.
Regjeringen varsler økt bruk av klimakrav i offentlige innkjøp. Det blir for eksempel krav om såkalt "nullutslipp" for personbiler og lette varebiler i 2022, og for bybusser fra 2025.
Biodrivstoff-volumet i veitrafikken skal holdes på likt nivå som nå, ifølge regjeringen for å «sikre reduserte utslipp fra dem som fremdeles kjører biler som bruker fossilt drivstoff».
Regjeringen vil også innføre omsetningskrav for biodrivstoff til anleggsdiesel og skipsfart fra 2022.
Bilavgiftene skal sammen med andre virkemidler fremdeles stimulere til at flere velger nullutslippsbiler, ifølge regjeringen.
I meldingen fremgår det at fremtidige økninger i omsetningskravene for biodrivstoff i hovedsak skal gjøres med avansert biodrivstoff.
Det står også at regjeringen skal «vurdere muligheten til å opprette nullutslippssoner av hensyn til klima i noen byer». Ifølge NRK er det i første omgang gitt grønt lys for dette i Oslo og Bergen.
Alle tiltakene i Klimamelding 2030 kan du lese her.