-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Skjerper klimakravene for transporten
Regjeringen åpner for «nullutslippssoner» i Oslo og Bergen. Samtidig krever de «utslippsfrie kjøretøy» i offentlige innkjøp.
Klimaplan 2030 som ble lagt frem av regjeringen i dag legger hovedvekt på de ikke-kvotepliktige utslippene.
Det vil si utslipp fra transport, avfall, jordbruk, bygg og deler av utslipp fra industri og olje- og gassvirksomhet.
Regjeringen varsler økt bruk av klimakrav i offentlige innkjøp. Det blir for eksempel krav om såkalt "nullutslipp" for personbiler og lette varebiler i 2022, og for bybusser fra 2025.
Biodrivstoff-volumet i veitrafikken skal holdes på likt nivå som nå, ifølge regjeringen for å «sikre reduserte utslipp fra dem som fremdeles kjører biler som bruker fossilt drivstoff».
Regjeringen vil også innføre omsetningskrav for biodrivstoff til anleggsdiesel og skipsfart fra 2022.
Bilavgiftene skal sammen med andre virkemidler fremdeles stimulere til at flere velger nullutslippsbiler, ifølge regjeringen.
I meldingen fremgår det at fremtidige økninger i omsetningskravene for biodrivstoff i hovedsak skal gjøres med avansert biodrivstoff.
Det står også at regjeringen skal «vurdere muligheten til å opprette nullutslippssoner av hensyn til klima i noen byer». Ifølge NRK er det i første omgang gitt grønt lys for dette i Oslo og Bergen.
Alle tiltakene i Klimamelding 2030 kan du lese her.