-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Streetscooter får nytt liv
Nå viser det seg at dødsdømte StreetScooter faktisk får leve lenger. Ikke bare det – det kommer også en ny modell.
Det er litt over ett år siden vi fortalte at Deutsche Post ikke fikk solgt StreetScooter-virksomheten og avsluttet produksjonen av denne kompakte, batterielektriske distribusjonsbilen.
Men det er bare noen dager siden de snudde. I en melding fra DP heter det at produksjonen skal fortsette i hvert fall til slutten av neste år.
Opprinnelig forklarte man avslutningen med at virksomheten ikke var bærekraftig, volumene var for små.
Det er ikke noe i meldingen som tyder på at det har endret seg, men man håper kanskje på flere kunder – de bruker den opprinnelige begrunnelsen ved starten som grunn nå igjen: det finnes ikke noe tilsvarende produkt fra andre produsenter.
Men egentlig har ikke noe i de bedriftsøkonomiske vurderingene endret seg, heter det.
Det betyr sannsynligvis at Posten selv fortsatt kommer til å bli storkunde. Frem til slutten av neste år skal de øke elbilflåten sin fra 15.000 til 21.500. Samtidig skal de bygge ut sin egen lade-infrastruktur.
Innen 2025 skal flåten bestå av mer enn 37.000 elbiler ‘inklusive brukbare nyttekjøretøy fra etablerte produsenter hvis de er tilgjengelige da’.
Den nye modellen de forteller om skal hete Gigabox og er som navnet antyder: stor.
Den skal kunne ta 12 kubikk, eller i DP-språk – cirka 240 pakker.
Streetscooter bygges hos en ekstern leverandør i Düren, men hos DP selv er fremdeles 300 mann beskjeftiget med Streetscooter. Stort sett med vedlikehold.