-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mercedes Vito facelift bildekarusell
Mens verden likevel venter på helelektriske Vito E-cell, er YrkesBil i Hamburg for å prøvekjøre nye Vito, nå med siste generasjon sparedieseler.
HAMBURG: Det finnes viktigere biler i varebilsegmentet, men de som tar Mercedes Vito for å være en smågutt, går på en blemme.
Akkurat nå, rett før ny modell kommer ut, er Vito nummer 11 av alle varebilmodeller på registreringsstatistikken.
Av direkte sammenliknbare biler, ligger kun VW Transporter og Toyota Hiace foran. Vito utgjør alene 2,5 prosent av aller varebiler som er solgt i år.
OPPDATERT: Les prøvekjøringen av Vito her.
Da jeg gikk forbi en Vito på gaten før i dag tenkte jeg: Du verden så bra den ser ut, kan det være nødvendig for Mercedes å fikse på dette designet allerede?
Nå, på kveldstid i Hamburg, har jeg enda ikke sett den nye bilen vi skal kjøre i morgen, men jeg har fått pressemateriellet. Og fra bildene er det helt klart:
Nei, det har ikke vært nødvendig. Dette er fortsatt Vitoen vi kjenner sett utenfra. Fronten er freshet opp, ellers skal du være god for å se forskjell.
Les mer om alle de nye varebilene her.
Nytt på Vito er først og fremst gjerrigere motorer, forfinet chassis og bedre interiør med tanke på bilen som arbeidsplass.
De firesylindrede motorene yter hhv. 95 og 136 hester i Vito 113 CDI, og 163 hester i 116 CDI. Sammen med den nye ECO sekstrinnskassen, som er designet for et bredt turtallspekter (les langsteget kasse), skal forbruket og dermed CO2-utslippet være redusert i området 15 prosent i forhold til forgjengerne.
Men så har vi de gromme sakene da: V6ern i 122 CDI og 126 bensin. De yter henholdsvis 224 og 258 hester.
Sistnevnte med hele 340 newton, mye for en bensinbil, må jo være den perfecte get-away bilen. Kanskje derfor Mercedes ikke har oppgitt ytelsen fra 0 til 100 km/t som på de andre modellene?
Bilen har selvsagt fortsatt bakhjulsdrift som utgangspunkt, men kommer med permanent firehjulsdrift på de firesylindrede dieselutgavene med 136 og 163 hester og automatgir.
Også chassis og førermiljø skal være forbedret – vi får se i morgen.
Har du spørsmål om nye Vito, prøv å emaile meg på haakon@bilforlaget.no.