-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Kineserne på gjerdet
Både kinesiske produsenter og kinesiske besøkende preger IAA i Hannover. Men de virker både mer dempet og mer selvsikre enn noen gang.
Når tar kineserne over det europeiske markedet? Det er en spørsmålsstilling man lenge har stilt seg. I kjøretøybransjen som mange andre bransjer.
Ingen ler av morsomme navn som Young Man og King Long lenger. For underforstått: De kan jo produsere nesten like gode produkter til en langt lavere pris.
Men spørsmålet kan snart snus helt på hodet. Kommer kinesiske produsenter i det hele tatt til å finne det sære, nisjepregede, forskriftshemmede europeiske markedet drivverdig?
På IAA stiller det produsenter som ikke en gang har tenkt å selge i Europa. De er der kun for å profilere seg for den internasjonale motorpressen fra andre verdensdeler.
Les flere saker fra IAA:
- Ivecos drømmebil
- Superbus med måkevinger
- Bildekarusell fra åpningsdagen
- Den elektriske yrkesbilmessen
Det er spesielt på bussfronten at kineserne markerer seg for tiden, og det var da også innen buss at vi flant flest av dem.
Og de profilerer like mye hybrid, elektrisk og hydrogen som de største europeiske produsentene.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no