-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kineserne på gjerdet
Både kinesiske produsenter og kinesiske besøkende preger IAA i Hannover. Men de virker både mer dempet og mer selvsikre enn noen gang.

Når tar kineserne over det europeiske markedet? Det er en spørsmålsstilling man lenge har stilt seg. I kjøretøybransjen som mange andre bransjer.
Ingen ler av morsomme navn som Young Man og King Long lenger. For underforstått: De kan jo produsere nesten like gode produkter til en langt lavere pris.
Men spørsmålet kan snart snus helt på hodet. Kommer kinesiske produsenter i det hele tatt til å finne det sære, nisjepregede, forskriftshemmede europeiske markedet drivverdig?
På IAA stiller det produsenter som ikke en gang har tenkt å selge i Europa. De er der kun for å profilere seg for den internasjonale motorpressen fra andre verdensdeler.
Les flere saker fra IAA:
- Ivecos drømmebil
- Superbus med måkevinger
- Bildekarusell fra åpningsdagen
- Den elektriske yrkesbilmessen
Det er spesielt på bussfronten at kineserne markerer seg for tiden, og det var da også innen buss at vi flant flest av dem.
Og de profilerer like mye hybrid, elektrisk og hydrogen som de største europeiske produsentene.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no