-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Den elektriske yrkesbilmessen
Har du begynt å bli hybrid-fan? Glem det. Det er sååå 2008. Nå er det helelektrisk som gjelder.

Det var er vanskelig å finne en eneste bilprodusentstand som ikke hadde i det minste en elektrisk konseptbil å vise fram på IAA.
I tillegg kryr det av mindre leverandørfirmaer av elektriske kunnskaper og tjenester.
De franske produsentene er spesielt el-frelste. Renault Kangoo ZE var en verdenspremierer i går, og verken Citroen eller Peugeot skjulte sine kontakter. De tyske er mer moderate, men skjuler ikke akkurat sine ambisjoner de heller.
Les flere saker fra IAA:
Bildekarusell fra åpningsdagen
Det som skiller akkurat nå er faktisk de produsentene som insisterer på at el-kompetansen er inhouse, og de som gjerne averterer sine samarbeidspartnere og avtaler.
Og det er vel ingen som lenger tviler på at elektriske varebiler er smart og bra – og tidsmessig kanskje rett rundt hjørnet for allmenn bruk.
Hovedspørsmålet er fortsatt NÅR? Når blir teknologien rimelig nok og tilgjengelig nok til at det monner?
Men det morsomme spørsmålet er:Hvem klarer å overkomme utfordringene og skape fordeler av de særegenhetene elektrisk drevne nyttekjøretøy tross alt vil ha?
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no