-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Volkswagen samler MAN og Scania?
Reuters, Der Spiegel og flere melder nå om aktivitet for å samle MAN og Scania på en ryddig måte under VW.

At arbeidet er i gang bekreftes på Scanias hjemmeside i dag. I en pressemelding skriver Scania at de i samarbeid med MAN en periode har jobbet med å finne områder der selskapene kan ta ut synergier innen nyttekjøretøy.
I følge meldingen er konklusjonen på arbeidet at for å ta ut synergi som virkelig monner, er selskapene nødt til å knytte mye tettere – men hvor de opprettholder Scania og MAN som merkevarer. Intet er imidlertid bestemt, og Scania vil heller ikke kommentere forholdet ytterligere men prosessen pågår.
Der Spiegel siterer imidlertid ikke navngitte kilder på følgende scenario: VW selger sine MAN-aksjer til Scania, mot at Scania legger inn bud på de resterende MAN-aksjene. Og VW eier som kjent allerede 45 prosent av aksjene i Scania, og kontrollerer hele 71 prosent av stemmene.
Parallelt med dette meldes det at MAN's økonomidirektør (CFO) Frank Lutz har snakket med avisen Boersenzeitungs lørdagsutgave. Der sier han at MAN og Scania har sett på felles innkjøp og bruk av deler.
Å finne synergier på produktsiden skal være atskillig vanskeligere, mener Lutz.
Han tror ikke dette kan skje før tidligst neste generasjon av biler. Samtidig avviser han felles bruk av motorer og førerhus, da dette er komponenter som er avgjørende for å holde merkevarene atskilt.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no