-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Kontroll på lastebilkostnadene?
I hvert fall viser det seg at totalkostnadsindeksen for lastebiltransport forble uendret fra mars til april 2011.

Men dessverre: Det bedrer ikke det faktum at totalkostnadene har steget 6,0 prosent siste 12 måneder. Det viser ”Kostnadsindeks for lastebiltransport, april 2011” fra Statistisk sentrabyrå (SSB).
Og her er detaljene:
Dekkindeksen har steget med 1,5 prosent siste måned. Fra april 2010 til april 2011 har indeksen gått opp 8,2 prosent.
Kapitalkostnadsindeksen gikk derimot ned 1,3 prosent fra mars til april. Det siste året har denne delindeksen øket med 3,3 prosent.
Prisutviklingen på diesel førte til at drivstoffindeksen gikk opp 0,6 prosent fra mars til april. Total har drivstoffindeksen steget med 13,9 prosent siste året.
Reparasjons- og servicekostnader har også steget fra mars til april, med 0,3 prosent. Siste tolv måneder med 3,7 prosent.
Om drivstoffindeksen: SSB forklarer at drivstoffindeksen bygger på faktiske pumpepriser hos forhandlere over heile landet. Selv om det kan være avvik i enkelte måneder, viser sammenlikninger at utviklingen i pumpeprisene over tid er svært lik utviklinga i prisene på dieselavtalene til de store drivstoffleverandørene.
YrkesBil.no følger kostnadesbildet, eksempler: