-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Høyere piggdekkgebyr for tyngre kjøretøy
Flere pigger på dekkene gir bedre gripeevne, men gir også økte støvproblemer. Derfor er det riktig at tyngre kjøretøy skal betale fire ganger så mye i piggdekkavgift som lette kjøretøy, mener samferdselsministeren.

- Flere pigger på dekkene gir bedre veigrep og øker sikkerheten. Dette er positivt. Samtidig fører bedre gripeevne til økte støvproblemer, og det er derfor riktig å øke gebyrsatsen for bruk av piggdekk for visse typer tyngre kjøretøy.
Dette sier samferdsels-minister Magnhild Meltveit Kleppa i forbindelse med at Samferdsels-departementet samtykker i at Vegdirektoratet sender på høring et forslag til endring i forskriften om piggdekkgebyr.
Endringen betyr at gebyrsatsene for bruk av piggdekk på lastebil og buss med totalvekt på henholdsvis 12 tonn og 5 tonn i etablerte piggdekkgebyrsoner, skal være fire ganger satsen som gjelder for lette kjøretøy.
Bakgrunnen for de foreslåtte gebyrsatsøkningene er at Vegdirektoratet også er i ferd med å sende på høring et forslag om å øke den tillatte vekten per pigg for de to typene kjøretøy.
Denne økningen vil føre til mer vegslitasje, og Vegdirektoratet finner det nødvendig å fastsette en høyere gebyrsats for de to ovennevnte kjøretøytypene som benytter piggdekk om vinteren.
Begrunnelsen er at den som bruker piggdekk med økt gripeevne, også bør betale et høyre gebyr på grunn av økte støvproblemer.