-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Buss på defensiven
Tolker vi registreringsstatistikken bokstavelig, er salget av busser i forsiktig tilbakegang. Størst motstand er det markedsleder Volvo som har møtt.
Rett skal være rett: Statistikken over registreringer av nye busser er den som minst av alle er egnet for projisering av prognoser.
Anbudssystemet til kollektiv ruteproduksjon, med store kjøretøyvolumer i en enkelt kontrakt, gjør at man en måned til neste kan få ”ville” hopp i statistikken.
Foreløpig er Volvo fortsatt klar segmentleder for store busser, mens Mercedes er konge blant minibusser.
Men summerer vi bussene i alle klasser, er det Mercedes som kan smile bredest, med 166 busser mot Volvos skarve 92 busser…
Les også: Her er nye Citaro, Europas kanskje mest populære bybuss
Segment over 25 sitteplasser – totalt 218 biler, 3 % tilbakegang fra 2010
Volvo er fortsatt klar markedsleder i buss, med 42 % segmentandel, men det er 44 % tilbakegang i forhold til i fjor. Det er først og fremst Mercedes som ypper seg, med 22 % andel, men også MAN, Iveco og Scania er på hugget.
Segment 18-25 sitteplasser – totalt 13 biler, 24 % tilbakegang fra 2010
I et minisegment som faller ytterligere har Iveco kapret 92 % segmentandel! Kun Mercedes byr på motstand, og har solgt den eneste bilen fra andre merker så langt.
Segment under 18 sitteplasser – totalt 151 biler, 7 % tilbakegang fra 2010.
Mercedes har stålkontroll i minibussmarkedet, med 78 % segmentandel. Peugeot kan notere 150 % framgang på 2. plass 10 % segmentandel. VW, Fiat, Ford og Iveco vaker i sivet med en liten håndfull biler hver.