-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Bildeglimt fra gigantmessen
Transportmessen er godt i gang. I bildeserien får du en liten smakebit av hva du kan oppleve i Lillestrøm.

Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen (Frp) sto for den offisielle åpningen torsdag, sammen med administrerende direktør Geir A. Mo i Norges Lastebileier-forbund.
– Det er en ære å være her, og veldig kult å se på og høre om alt dere gjør, uttalte samferdselsministeren.
Politisk debatt
Videre deltok ministeren i debatt med Heikki Holmås (SV), Karianne Tung (AP) og Nikolai Astrup (H) om den forventede veksten i transportetterspørsel på vei de kommende årene, med et minimalt oveføringspotensial til bane og sjø. Forfall på veinettet, og utbygging av ny infrastruktur som flere mener går for tregt, var også tema.
At næringen presses av små marginer og internasjonal konkurranse, som for mange undergraver inntektsgrunnlaget, ble også debattert. Tross mange uenigheter, var paneldeltakerne enige om at Norge trenger lastebilen i uoverskuelig fremtid. Men hvilken plass den skal ha, og under hvilke forutsetninger, hersker det fortsatt mye uenighet om.
Gigantmesse
I norsk sammenheng er Transport 2016 en gigantisk messe. Den strekker seg over et areal på hele 60.000 kvadratmeter.
Her kan du oppdatere deg på de siste bransjenyhetene, knytte nye og pleie gamle kontakter, diskutere store og små problemstillinger og få faglig påfyll. I tillegg er det jo gøy å vandre rundt og se på alt fra de nyeste hyperavanserte flåtestyringssystemene, til de barskeste lastebilene og smarteste påbyggene.
PS.
I nyeste utgave av YrkesBil, som deles ut på vår messestand, finner du «alt» du trenger å vite for å møte godt forberedt til Transport 2016 i Lillestrøm 9.-11. juni, inkludert:
** Stort intervju med samferdselsministeren, som mener norsk transportbransje får ufortjent mye kjeft.
** Intervju med Volvo Norges nye toppsjef, som forteller hvordan han har tenkt til å vinne over Scania.
** Relevante produkt- og bransjenyheter for alle som jobber med store eller små nyttekjøretøy.