-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
El-Kangoo uten plugg
Sammen med Qualcomm Technologies har Renault vist en elektrisk Kangoo som lades fra landeveien. I 100 kilometer pr. time!
Om noen uker skal Renault presentere en elektrisk Kangoo med lenger rekkevidde og andre forbedringer. Men de akter åpenbart ikke å stoppe der.
Nylig demonstrerte de dynamisk lading, altså en form for lading mens bilene kjører på veien. Det vil kunne bety slutt på all plugging, og fjerne rekkeviddeangsten en gang for alle.
EU-prosjekt
Systemet er utviklet i samarbeid med Qualcomm og Vedecom, og er installert på en prøvestrekning nær Versailles. Det hele er utført slik at det byr på virkelige-liv situasjoner, og de to Kangoo-bilene som er spesialbygget for å kunne plukke opp den type lading, gjør det i begge retninger på strekningen.
20 kW kan man foreløpig lade, faktisk ved hastigheter på 100 km/t – sågar over.
Hele prosjektet er en del av FABRIC, et EU-prosjekt foreløpig med 9 millioner offentlig Euro i bunnen, der formålet nettopp er å forske på og utvikle trådløse DEVC (dynamisk elektrisk lading for biler) systemer.
25 partnere fra ni land deltar og det hele skal være avsluttet i desember i år.
Oppfinnere
Renaults mann på jobben, Eric Feunteun – EV Program Director – forteller at de ser på DEVC som en viktig del av visjonen om å gjøre bruk av elbiler enda enklere og å kunne gjøre dem tilgjengelig for alle, uansett hvor de bor.
«Vi er oppfinnere. Vi er elektrisk lading. Denne DEVC-demonstrasjonen er et eksempel på akkurat det», sier Steve Pazol.
Han er sjefen for trådløs lading hos Qualcomm.
«Jeg er svært stolt av hva vi har fått til her. Sammen med et globalt team av spesialister har vi skjøvet grensene for hva vi trodde var mulig for fremtidig, urban mobilitet. Og vi er kommet dit hvor vi behersker alle aspekter av WEVC (trådløs lading) uavhengig av magnetiske systemer».
Det varer nok en stund til vi har systemet på gata hos oss, så i mens får vi nøye oss med den kommende nye Kangooen. Også et nytt skritt fremover.