-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Selvkjørende fra Maxus
Hils på DANA RoboVan og DANA RoboBus. De har verken ratt, pedaler eller førerhytte.
Under årets Guangzhou Auto Show i Kina lanserte Maxus sine første helautomatiserte, helelektriske kjøretøy uten fører.
De to modellene, DANA RoboVan og DANA RoboBus, er designet for både passasjer- og varetransport.
Maxus sier ubeskjedent at de «markerer starten på en ny tid innen fleksible, kommersielle selvkjørende kjøretøy».
De selvstyrte bilene er utstyrt med Maxus´ egne algoritmer, og fjerner ifølge produsenten behovet for tidkrevende bykartlegging før drift.
Dette skal i sin tur redusere oppstartstiden med opptil flere uker, og gjøre at modellene kan tas i bruk umiddelbart – «fra levering til operativ drift på rekordtid», hevdes det.
Både RoboVAN og RoboBUS er helelektriske, førerløse kjøretøy uten ratt, pedaler eller førerhytte.
Kjøretøyene skal ha gjennomgått omfattende testing med 5 milliarder kilometer simulerte testdata og mer enn 5 millioner kilometer reell kjøring.
Pressemeldingen fra den norske importøren sier ingen ting om vitale mål eller ytelser for kjøretøyene.
Men de nevner sikkerhetsaspektet eksplisitt, antakelig for å berolige autonom-skeptikerne blant oss:
Akkurat som Il Tempo Gigante har et ekstra speedometer som tar over der det andre gir seg, leveres disse kjøretøyene med to uavhengige sikkerhetssystemer, slik at et reservesystem umiddelbart overtar dersom en komponent i det andre skulle svikte.
Maxus-importøren, RSA, sier ingen ting i pressemeldingen om planer for Norge. Den som lever får se.
LES OGSÅ:
-
Starter serieproduksjon: - Økende etterspørsel i Norden
-
Nye selvkjørende biler til Groruddalen: – Vil gi en klarere visjon av den fremtidige transporttjenesten vi utvikler her
-
Ekstremsport med førerløse lastebiler
-
Einride på børs
-
Gøteborg gjør som Stavanger
-
Førerløs lastebil krysset grensen til Norge
-
Russisk selvkjøring med kinesisk bil
-
Karsan opp til 2. klasse
-
Statens vegvesen skal få autonome lastebiler til å «snakke» sammen
-
Førerløse lastebiler: – Innen fem år vil vi ha mange prosjekter i gang