-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Volmax satser på ny digital plattform
Med tjenesten «Volmax Digital» samles og integreres relevante data fra flere ulike systemer i én løsning. Ideen var det Volmax-sjefen selv som kom på da han var med en transportør over fjellet.
Volvo- og Renault Trucks-forhandleren Volmax på Borgeskogen i Vestfold fyller 20 år.
Det «feirer» de med å satse på en helt ny plattform som skal styrke kommunikasjonen og bedre yrkessjåførenes hverdag.
Samler data
«Volmax Digital» heter systemet som samler og integrerer relevante data fra flere ulike systemer i én løsning.
På den måten skal det bli enklere å ha en god og profesjonell kommunikasjon mellom administrasjonen, sjåfører, forhandlere og andre interne og eksterne kontakter, opplyser selskapet til yrkesbil.no.
– Som sjåfør blir det atskillig lettere å holde oversikten over bilparken, serviceplaner og viktige aktiviteter når varsler dukker opp på e-post og sms. Den skybaserte tjenesten er med brukeren over alt på mobiltelefon og nettbrett, forklarer administrerende direktør Grant Larsen i Volmax.
Egen idé
Idéen til denne løsningen var det «sjefen sjøl» som kom på.
– Den dukket opp da jeg for noen år siden ble med en transportør over fjellet for å bli bedre kjent med hverdagen til en transportør om også var sjåfør, forteller Larsen.
– Jeg skjønte hvor krevende det er å holde styr på all informasjonen. Tenk hvor praktisk det er å kunne følge med på bilparken, serviceplaner og ha tilgang til sjåførhåndboka på mobilen! Nå er første utgave av Volmax Digital klar, og løsningen vil fortløpende bli forbedret og videreutviklet, fortsetter han.
Direktøren påpeker at utfordringen for en del små selskaper, som for eksempel mange lastebileiere, er at de ikke har egne IT-avdelinger som kan utvikle smarte løsninger for dem.
– Med Volmax i ryggen er det mulig, og dette vil gi økt konkurransekraft for alle brukerne av den nye plattformen. Informasjon om kjøretøyets tilstand, sjåføropplæring, kjørekalkyle og kostnadsdrivere er i høyeste grad kritisk forretningsinformasjon, som nå blir lett tilgjengelig, sier Larsen.
Flere tjenester
Selskapet har også styrket ledelsen det siste året, med finansdirektør Nils Fredriksen, IT-leder Kim Finkenhagen og leder for Volmax Kompetanse, Andreas Flogenfeldt.
Samtidig har også tjenestespekteret gjennom Volmax Kompetanse blitt bredere, og omfatter nå rådgivning ved anbud, forskjellige miljøprosjekter, flåtestyring og svært mange typer kurs og opplæringstilbud for sjåfører.
– Vi kan hjelpe kundene våre til bedre lønnsomhet og drift, både for bedriften som helhet og bidra til at den enkelte sjåfør kjører mer økonomisk og miljøvennlig, forklarer Grant Larsen.
Markerer jubileum
Ny logo og profil har det også blitt i jubileumsåret.
– Vi fyller 20 år i år og er blitt en kompetansebedrift som skal sørge for at våre kunder er de mest effektive transportørene i markedet. Med den nye profilen ønsker vi å skille oss ut og kommunisere at vi er en fornyende kraft i markedet, sier Grant Larsen.