-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
LondonTaxi blir VareTaxi
Det har skjedd mye rundt den nye London-taxien i det siste. Nå ser det ut som den får en avlegger.
Den var nylig på Norgesbesøk, dekorert i rødt, hvitt og blått, og vi vet at Subaru-importøren har inngått avtale om å markedsføre den nye London-taxien, eller LEVC TX som den heter.
Bilen har en hybrid drivlinje med såkalt «range extender». Oppgitt rekkevidde på ren eldrift er inntil 128 kilometer etter WLTP-standarden, men når bensinmotoren fyres opp, utenfor utslippsfrie soner, økes rekkevidden til 640 kilometer.
Volvo-slektskap
Det er Volvo-eier Geely som står bak det britiske selskapet LEVC, og den tresylindrede bensinmotoren (generatoren) kommer fra Volvos motorfabrikk i Kina. Mye av interiøret er også Volvo-inspirert – noe vi ser av disse bildene.
Bilen på bildene er ingen taxi, men den kan bli en populær varetaxi. Det vi ser er nemlig en varebil i Partner-størrelse bygget på plattformen til taxien.
Ikke bare skal den dele plattform, den benytter også den unike drivlinjen som gjør at den kan kjøre elektrisk i utslippsfrie soner, og slike forventes det å bli mange av i bysentra i årene fremover.
Geofencing
Både taxi og varebilen er nemlig klargjort for «geofencing». Med denne teknologien kan bilens drift styres innenfor et definert geografisk område, for eksempel en by med definerte nullutslippssoner.
Hver gang bilen krysser den «digitale grensen» inn i et slikt område, tvinges den til å kjøre med ren elektrisk drift.
Denne grensen kan byene definere selv, for eksempel ved at all kjøring innenfor Ring 3 i Oslo skal være utslippsfri, mens turer til Gardermoen kan kjøres på bensin og strøm i kombinasjon.
Geofencing blir et viktig salgsargument overfor lokale myndigheter for LEVC, ettersom bilene er ladbare hybrider og ikke rene elbiler.
LEVC argumenterer for lave driftskostnader, selv om bilen koster litt mer i anskaffelse.
Du finner alle detaljer på selskapets hjemmesider.