-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Skeptisk til autonomt
«Automatisert transport gir mange løfter om revolusjonerende transport og mobilitet . Men ..», skriver Volvos sjef for sikkerhet, Peter Kronberg (bildet).

Når Peter Kronberg, som er Volvos topp på alt som har med sikkerhet å gjøre, skriver en blogg på forumet til Transport Policy Matters, en side som bestyres av OECDs International Transport Forum, kan vi nok regne med at dette er offisiell Volvo-politikk.
Og der er konklusjonen grei: «La oss ikke uten videre gå ut fra at robot-sjåfør vil være bedre på å unngå ulykker enn en menneskelig.»
LES OGSÅ: Denne Schenker-bilen skal ikke ha sjåfør
Han har det glimrende poenget at «siden de fleste ulykker skyldes menneskelige feil er det kanskje alt for enkelt å slutte at dersom man fjerner mennesket fra denne loopen vil vi redusere antall ulykker».
«Men jeg tror alle har en ubehagelig, intuitiv følelse av at det er noe galt med denne form for logikk. Og grunnen er selvfølgelig at det aller meste av vår kjøring skjer uten uhell. Et menneske på alerten er helt fantastisk når det gjelder å forutse utfall av komplekse situasjoner, mye bedre enn noen form for kunstig intelligens – i hvert fall den AI som finnes utenfor Hollywood».
LES OGSÅ: Selvkjørende lastebiler skal frakte gods for Google
«Det forekommer meg at i debatten om autonomi er det en tendens til å blande sammen automatisering og sikkerhet». Det siste hører åpenbart ikke automatisk sammen med det første, mener han.
Men ikke misforstå – han er superoptimist når det gjelder automatisering, men han føyer altså til noen velplasserte betenkeligheter.
Hele innlegget kan du lese her. Og vi får nok høre mer til ham etter at han deltatt i «Transport Safety and Security» i Leipzig om tre uker.