-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nå starter salget av elektriske Mercedes eVito
eVito blir den første elektriske varebilen fra Mercedes-Benz i det norske markedet. Og endelig får vi vite hva prisen blir.


Norge er det andre landet som starter salget av eVito, etter Tyskland.
«Mercedes-Benz-forhandlerne er klare for salgsstart av den elektriske varebilen eVito og bilene kan allerede nå bestilles», opplyser Mercedes-Benz Nyttekjøretøy i en pressemelding.
Leveringstidspunkt til kunde vil være fra annet kvartal neste år, og prisen her til lands blir fra 439.900 kroner. Til sammenligning får du en dieseldrevet Vito V111 A1 med 114 hk fra 329.697 kroner (eks. mva.).
LES OGSÅ: Vi har prøvekjørt Mercedes-Benz eVito
Lover mye utstyr
Importøren lover at prisen skal inkludere et rikholdig utstyrsnivå, og nevner blant annet norskmontert skillevegg med ekstra plass i kupeen, ryggekamera, automatisk klimaanlegg, dobbelt passasjersete, sidekledning opp til tak i varerom (tre) og tregulv i varerom.
De første bilene som kommer i salg vil imidlertid være låst til en fast forhåndsdefinert utstyrsspesifikasjon.
eVito har en rekkevidde på 150 kilometer i henhold til den nye WLTP-normen med last.
Produsenten garanterer også at bilen, selv under ugunstige vinterforhold med temperaturer ned til minus 30 grader celsius, alltid vil ha en rekkevidde på minst 100 kilometer. Ved optimale forhold, kombinert med maksimal regenerering, skal rekkevidden kunne økes til 180 kilometer.
LES OGSÅ: Rush av elektriske varebiler
– Behov i byer
Mercedes mener eVito vil egne seg for urbane strøk, og spesielt som arbeidsbil for ulike håndverkere.
Importøren viser til en TØI rapport som i 2016 hentet inn data fra de elektroniske kjørebøkene hos 115 lette varebiler i kommersiell trafikk, viste at 63,5 prosent av bilene ikke kjørte over 120 kilometer per dag, mens 37 prosent aldri kjørte over 80 kilometer.
Daimler skal også ha foretatt egne undersøkelser som har konkludert med at budbilene i de Europeiske byene i gjennomsnitt kjører rundt 100 kilometer om dagen.
– Det vil bli et behov for elektriske varebiler, spesielt i byområdene, i løpet av de nærmeste årene. Elektrifiseringen av kommersielle kjøretøy er ikke et mål i seg selv, men det er avgjørende at økonomi og lønnsomhet for brukerne er konkurransedyktig sammenlignet med dagens dieseldrevne varebiler, sier Per Ragnar Johansen, direktør Mercedes-Benz Nyttekjøretøy hos Bertel O. Steen.
LES OGSÅ: Prisen på Volkswagen e-Crafter er klar
–––––––––––––––-
Mercedes-Benz eVito
Rekkevidde: 150 km (WLTP)
Nyttelast: 1.000 kilo
Lastvolum: 6,6 m3
Akselavstand: 5140 mm/5370 mm
Motoreffekt: 84 kW
Dreiemoment: 300 Nm
Batteri: 41,4 kWh
Toppfart: 80 km/t (kan valgfritt stilles inn på 120 km/t)