-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tysk speditør med amerikansk elbil
Et tysk spedisjonsfirma bygger nytt stort logistikksenter ved Wilhelmshaven. Der ser de også på muligheter til å produsere en lett amerikansk batterielektrisk lastebil.
MOSOLF er navnet på en tysk gruppe, store innen spedisjon og logistikk.
Når de nå bygger nytt i JadeWeserPort er de åpenbart ute etter mer enn bare et logistikk-sentrum. Man ser nemlig på muligheter til å sette sammen de amerikanske Tropos-bilene.
Det er snakk om mini-trucker i klasse L7E, altså tunge quadricycler – tunge nok til at de må tas på alvor.
Dette er biler som er konstruert rundt batteripakkene, og ikke ombygde mikrobiler. 550 kilo nyttelast er ikke noe problem og man kan enda hekte på en henger på 1.000 kilo.
De kan fint gjøre 70-80 km/t, der loven tillater det. 1020 Nm på bakhjulene i startøyeblikket og en ytelse på 10 kW nominell (24 kW kort tid). Snaue 100 km rekkevidde blir vi også lovet.
I USA finnes bilen i en rekke forskjellige versjoner, også som lokal redningsbil med fullt brannslukkeutstyr.
Plass til to og med et omfattende utstyrs-tilbud. Koppeholdere er standard.
Det er mye plast og aluminium her og en av de normalt utstyrte kassebilene, med 3,5 kubikk lastvolum måler 3700 x 1400 x 1905 mm.
MOSOLF og Tropos sier at når dette kommer i gang skal man i første rekke konsentrere seg om Tyskland og Norden.