-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Tysk speditør med amerikansk elbil
Et tysk spedisjonsfirma bygger nytt stort logistikksenter ved Wilhelmshaven. Der ser de også på muligheter til å produsere en lett amerikansk batterielektrisk lastebil.
MOSOLF er navnet på en tysk gruppe, store innen spedisjon og logistikk.
Når de nå bygger nytt i JadeWeserPort er de åpenbart ute etter mer enn bare et logistikk-sentrum. Man ser nemlig på muligheter til å sette sammen de amerikanske Tropos-bilene.
Det er snakk om mini-trucker i klasse L7E, altså tunge quadricycler – tunge nok til at de må tas på alvor.
Dette er biler som er konstruert rundt batteripakkene, og ikke ombygde mikrobiler. 550 kilo nyttelast er ikke noe problem og man kan enda hekte på en henger på 1.000 kilo.
De kan fint gjøre 70-80 km/t, der loven tillater det. 1020 Nm på bakhjulene i startøyeblikket og en ytelse på 10 kW nominell (24 kW kort tid). Snaue 100 km rekkevidde blir vi også lovet.
I USA finnes bilen i en rekke forskjellige versjoner, også som lokal redningsbil med fullt brannslukkeutstyr.
Plass til to og med et omfattende utstyrs-tilbud. Koppeholdere er standard.
Det er mye plast og aluminium her og en av de normalt utstyrte kassebilene, med 3,5 kubikk lastvolum måler 3700 x 1400 x 1905 mm.
MOSOLF og Tropos sier at når dette kommer i gang skal man i første rekke konsentrere seg om Tyskland og Norden.