-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Knoppskyting fra Paxster
På en messe i Amsterdam som åpner i morgen vil det dukke opp en rekke overraskelser fra norske Paxster.

Vi må vel tilbake til starten på dette ti-året, og Loyds Industrier i nærheten av Sarpsborg for å finne starten på Paxster.
Så ble det noen salg til Posten, og norsk designpris og i 2015 ble den Generasjon 2 og eget firma og egen Facebok-side og en økende grad av eksport.
Tyskland og Sverige ble markeder som man merket, men – utrolig nok – den største Paxster-flåten utenfor Norge finner man i New Zealand. Du skal ikke lete lenge på hjemmesiden til nzpost før du finner bilder av den norske transportøren.
Produktet var opprinnelig øremerket post, men det er ikke lenge siden det ble gitt beskjed om at nå skulle den også selges i «sivile» utgaver. Vi har for eksempel sett noen med Pizza-uniformering.
Men post- og avis-distribusjon er ikke akkurat en virksomhet i eksplosiv vekst, derfor har Paxster-folket på Borgenhaugen jobbet med en del andre løsninger i det siste, og på en stor messe i Amsterdam, som åpner 1. oktober, skal de vise noen nye produkter.
Det er småpakke-levering de konsentrerer seg om nå og blant kjøretøyene de viser er en Cargoversjon av Paxster med et skap på 1 kubikk pluss et låsbart skap foran sjåføren. En annen versjon har et skap på 1,8 kubikk og en helt ny versjon er en trehjuling, med det ene hjulet foran.
Nytt er det også at den skal leveres i flere klasser, ikke bare som L6bu (moped, toppfart 45 km/t), men for eksempel også som L7e – med toppfart 60 km/t.
Paxster har allerede samarbeidet med DPD, selskapet som har spesialisert seg på pakker under 30 kg, som sier at de leverer over 5 millioner pakker hver dag over hele kloden, og som eies av den franske posten.
30 Paxstere har vært brukt av DPD i London det siste året – det sies at erfaringene er svært positive.
Det mange selvfølgelig er mer opptatt av akkurat nå er hvordan reaksjonene blir i Amsterdam.
YrkesBil skal selvfølgelig følge opp dette nye initiativet.