-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Scanias nye brett
Elektrisk rullebrett er oppskriften på mye morsomt. Nå har Scania kastet seg på trenden og faktisk utviklet oppskriften. Skolebuss om morgenen, søppelbil på formiddagen, pakkelevering på natten.

Scania har med sitt NXT-eksperiment tatt skateboard-tanken et skritt videre.
I stedet for å bygge et komplett brett med hjul i hvert hjørne og en motor/batteripakke på gulvet, har de tatt løs akslene og bytter dem mellom de forskjellige påbyggene.
Oppskriften er spennende: det akselløse «karosseriet» står i depotet og venter. Samtidig blir det ladet, for det er der du finner batteriene.
Så kommer kassebilen inn, varebilen løses fra for- og bakaksel og så kommer den kompakte skolebussen og tar på seg hjulene.
Den jobben er ferdig etter et par timer, og ungene skal ikke hjem før klokken fire. I mellomtiden er det søppel som skal hentes, komprimeres og lempes ut på miljøstasjonen. Nytt karosseri, de samme akslene.
Oppe i denne oppskriften ligger ikke bare 24/7-bruk av drivmidlene, det ligger også muligheter til å la bilstørrelsen følge trafikken. Søppelbilen er mye lenger enn varebilen, derfor brukes ikke den lange når det er rushtid.
Vi har kanskje sett noe liknende fra Rinspeed eller Panasonic tidligere – men disse hadde i hvert fall ikke evnen til å veksle mellom forskjellige akselavstander.
Nå er ikke dette bare en god PR-idé. Det hele er satt ut i praksis.
Scania har faktisk bygget en fullskala versjon. En 8-meters buss som de klarte å presse 55 mennesker inn i under den store kollektivtransport-konferansen i Stockholm for kort tid siden.
Autonom selvfølgelig, 162 kWh batteri med nesten 250 km. rekkevidde (som jo ikke er så viktig for neste jobben er småpakker og da med friske batterier igjen).
Selvfølgelig er det hele basert på teknologier som ennå ikke finnes, og på en tankegang som er ganske ny, men som et innslag i debatten om fremtidens bytrafikk er den spennende.