-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Deutsche Post og Ford skal lage elektrisk varebil sammen
Starter produksjonen i juli og skal ha minst 2.500 biler i drift før utgangen av 2018.

Deutsche Post er virkelig i støtet når det gjelder elektriske distribusjonsbiler for tiden. De ønsker å ta i bruk teknologien og akter ikke å vente på at noen andre skal komme og tilby dem det.
Batterielektrisk
Nå har postverket, gjennom datterselskapet StreetScooter, inngått samarbeid med Ford om produksjon av en større batterielektrisk distribusjonsbil.
Bilen er basert på chassis fra Ford Transit 2T og vil bli utstyrt med en batterielektrisk drivlinje. Påbygget er konstruert etter Deutsche Post og DHL Pakets egne spesifikasjoner.
Dette er også alt vi får vite om spesifikasjonene foreløpig. Dermed kan vi dessverre ikke fortelle noe om for eksempel lastekapasitet og rekkevidde, ennå.
Produksjonen av bilen skal starte opp allerede i juli i år, og innen utgangen av 2018 skal det være minst 2.500 av den Transit-baserte elbilen i bruk til bydistribusjon for Deutsche Post DHL Group, opplyser selskapet.
Med et slikt volum vil samarbeidsprosjektet trolig bli den største produsenten av mellomtunge batterielektriske distribusjonsbiler i Europa.
– Dette partnerskapet er en viktig boost for elektrisk mobilitet i Tyskland, sier Jürgen Gerdes, styremedlem i Deutsche Post AG.
Han understreker at postverket vil fortsette å arbeide for en fullstendig CO2-nøytral logistikk i tiden fremover.
Mye kompetanse
Steven Armstrong, visekonsernsjef og sjef for EMEA (Europe, Middle East og Africa) i Ford Motor Company, poengterer også at e-mobilitet og innovative trafikkløsninger i urbane områder er nøkkelen for å møte fremtidens utfordringer.
– I StreetScooter og Deutsche Post DHL Group har vi fått en partner med enorm kompetanse og et verdensomspennende nettverk, uttaler Armstrong.
I første omgang skal den nye Transit-baserte elbilen benyttes av Deutsche Post DHL Group til bydistribusjon i Tyskland, men vi kan vel også anta at det noe frem i tid ligger en åpning for eksternt salg, dersom konseptet viser seg å virke.