-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Fra bybuss til avansert ambulanse
Krise skaper kreativitet, sies det. Daimler tok munnhellet på ordet og konverterte en Mercedes-Benz Citaro bybuss til en spesialambulanse med høy kapasitet.
Bussen ble konvertert av et team på 12 ansatte fra bussproduksjon i Neu-Ulm i løpet av kun 15 arbeidsdager. Nå er den spesialinnredet for transport av COVID-19 pasienter.
Det er Daimler Busses og det Tyske Røde Kors for akuttmedisinske tjenester i distriktet Heidenheim-Ulm står bak dette felles prosjektet.
Ambulansebussen er utstyrt med fire intensivsenger noe som gjør den til største den intensivbehandlingsambulansen i Tyskland. Bussen kan raskt og effektivt transportere pasienter mellom de ulike sykehusene og skal primært benyttes av Tyske Røde Kors akuttmedisinske tjenester i Heidenheim-Ulm.
De var også ansvarlige for leveringen av profesjonelt medisinsk utstyr, samt sørget for at konverteringen fra en vanlig bybuss til en spesialisert ambulanse ble korrekt fullført.
Det var helt essensielt at de strenge retningslinjene som gjelder i forbindelse med COVID-19 behandling ble fulgt til punkt og prikke.
Fellesprosjektet støttes av Universitetssykehuset i Ulm som også er ansvarlige for å bemanne ambulansen med spesialisert medisinsk personell. Det er til enhver tid to intensivleger, tre para-medisinerer samt to ambulanseansvarlige som overvåker pasientene ombord i ambulansebussen.
Bussjåføren har ingen kontakt med pasientene. Førerplassen er helt separert fra pasientrommet med en vegg og har et separat ventilasjonssystem. Med disse tiltakene sikrer man at ikke sjåføren utsettes for noen smitterisiko.
Den konverterte bussen ble opprinnelig bygget i 2019, og da som en bybuss med 45 seter og en ståplass kapasitet på 40 personer.