-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
70 millioner i "belønning" for ex-sjef i MAN
Etter eget ønske het da Håkan Samuelsson gikk av som MAN-sjef sent i fjor.

Sannheten er nok en helt annen, men når det nå går det fram av MANs årsrapport for 2009 at han fikk en sum tilsvarende snaue 60 millioner norske kroner i sluttvederlag kan vi nok regne med at betingelsene blant annet inkluderer at vi ikke skal få vite så meget mer om hva som egentlig skjedde.
Så da får vi bare gjette oss til hvordan han måtte takle sitt forgjeves forsøk på å kjøpe opp Scania for eksempel. Hans fiendtlige bud på høsten 2006 resulterte bare i 17 prosent av den stemmeberettigede kapitalen og null innflytelse. Men det kostet skjorta.
I siste kvartal i fjor måtte denne aksjeposten skrives betraktelig ned og Scania-kursen siden den gang har sunket med 50 prosent.
I dag er det Volkswagen-gruppen som avgjør fremtiden til disse to lastebilgigantene, og alt tyder på at det går mot, i hvert fall, et tett samarbeid. Eller kanskje en fusjon, med Volkswagens tunge biler i Brasil som en tredje partner.
Det er mulig de 60 millionene, pluss fjorårets normale lønn på godt over 10 mill kompenserer noe, men han ville nok heller vært vellykket industristrateg og høvding over begge disse to lastebilgigantene.