-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
70.000 Statoilkopper solgt siste uken før jul
En av Norges mest populære i-siste-liten-julegaver ble kjøpt på Statoli-stasjonen.

22 500 nordmenn var innom en Statoilstasjon på lille julaften og julaften for å kjøpe Statoilkoppen som gir gratis varm drikke et helt år.
Siste uken før jul ble det solgt nærmere 70 000 kopper. For stressede handlere som venter til siste liten med å kjøpe inn de siste julegavene har Statoilkoppen blitt et populært valg og er nå blant Norges mest solgte ”i–siste-liten”-gaver.
Konfekt har alltid vært en av bensinstasjonenes største varegrupper i julen og har lenge vært øverst på statistikken over de mest populære ”i siste liten” julegavene.
På julaften i fjor ble det hos Statoil solgt 1500 konfektesker, 77 ganger så mye som på en vanlig dag. Andre populære gaver er musikk og film; i fjor ble det solgt 4500 CD’er og DVD’er på julaften som er nesten tre ganger mer enn en vanlig salgsdag.
Statoilkoppen, som er i ferd med å bli et nasjonalt ikon på linje med ostehøvelen, selger nå mer enn konfekt, blomster, cd’er og DVD’er til sammen i dagene før jul.
På lille julaften og julaften i fjor ble det solgt over 15 000 kopper, i år har salget steget til 22 500 kopper. Det er 7500 flere kopper enn tilsvarende periode i fjor.
-Salget av Statoilkoppen har skutt i været det siste året og jeg tror vi trygt kan si at koppen har blitt Norges mest populære ”i-siste-liten”-gave. Vi har sett en klar økning av kunder som svipper innom nærmeste bensinstasjon for å kjøpe koppen, og vi kan røpe at det er ikke bare menn som handler julegaver i siste liten.
Det er nok mange pappaer som har fått en Statoilkopp under treet i år, sier sjef for kategoriutvikling i Statoil, Ole Erik Samseth.
Statoil lanserte nylig 2010-utgaven med nytt og forbedret lokk, og siden lanseringen er det solgt over 300 000 kopper, flere tusen mer enn samme periode i fjor. Koppen har i foregående år vært fast inventar i hver fjerde nordmanns bil. Nå har Statoil satt seg ny målsetning om at hver bil i Norge skal ha sin Statoilkopp.
Historiske salgstall:
2004: 200 000 Statoilkopper
2005: 400 000 Statoilkopper
2006: 500 000 Statoilkopper
2007: 650 000 Statoilkopper
2008: 700 000 Statoilkopper