-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
År 2000 sett fra år 1955:
Scania-Vabis B 8001 Super
Ingenting er som å kose seg med gamle fremtidsvisjoner, der man skadefro kan more seg over hvor håpløst på viddene ekspertene var. For hvor ble det av lastebilene drevet med atomkraft eller gassturbin? Er det ikke snart på tide at 1950-tallets romskip-førerhus blir satt i produksjon?
Eller for å si det rett ut: Scania ligger langt etter skjema med den 2000-modellen de lovte oss for snart 40 år siden. Vi har tatt frem fabrikkens kundeblad MIL nr. 4, 1955, der Lastbilen år 2000 og fremtidens trafikkbilde presenteres over fire helsider.
Datidens formgivere var skjønt enige om hvordan en Scania-Vabis ville komme til å se ut i år 2000. Som et slags luftskip på hjul med plastkarosseri og på toppen av det hele en plexiglassboble der sjåføren styrer alt med flykontroller.
Les hele saken i YrkesBil nr. 10