-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mercedes-Benz lastebiler «Made in China, for China»
Daimler Truck AG og kinesiske Beiqi Foton Motor Co., Ltd. danner Joint Venture for å produsere Mercedes-Benz lastebiler i Kina.

Det er ikke mange dagene siden Scania meldte at de skal starte produksjon av Scania i Kina for det kinesiske markedet.
Like etterpå bekrefter også Daimler Trucks planene som har versert en stund – nemlig at også de skal produsere i Kina, Mercedes-Benz lastebiler for det kinesiske markedet.
Gjennom Joint Venture-selskapet Beijing Foton Daimler Automotive Co., Ltd. (BFDA) skal det investeres 485 millioner Euro i en ny fabrikk i Hualrou (Beijing), med sikte på produksjonsstart i løpet av to år.
Kjøretøyene, i hovedsak trekkvogner, skal bygges etter krav og standarder beregnet på kinesiske kunder, med «state-of-the-art»-teknologi fra Daimler.
Samtidig skal Daimler fortsette å importere Mercedes-Benz lastebiler til Kina som skal selges gjennom konsernets allerede etablerte nettverk i landet, som er regnet som verdens største lastebilmarked.
I 2019 ble det registrert 1,1 millioner tunge lastebiler i Kina, og både kunder og myndigheter setter stadig høyere krav til kjøretøyene. I 2020 er det ifølge Daimler ventet at mer enn halvparten av alle lastebiler som selges globalt, blir registrert i nettopp Kina.
– Daimler har ambisjoner om å være en ledende global aktør, og da er Kina av avgjørende betydning for oss og er et av våre viktige vekstmarkeder i tiden fremover, uttaler toppsjef i Daimler Truck AG, Martin Daum.
Daimler har som kjent samarbeidet med Foton i mange år allerede.
BFDA er store i det kinesiske lastebilmarkedet med merkevaren Auman, som solgte 99.500 enheter i 1.-3. kvartal 2020.
Når de nå i tillegg skal produsere og selge Mercedes-Benz er planen å henvende seg til nye kjøpergrupper.