-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Fossilfritt stål også hos Scania
Scania og SSAB har inngått en intensjonsavtale om avkarbonisering av alle stålleveranser fra SSAB til Scanias kjøretøy i 2030.
Dermed følger Scania i hjulsporene til Volvo Trucks, som leverte sine første lastebiler med delvis fossilfritt stål til kunder for rundt ett år siden.
I likhet med Volvo skal Scania også kjøpe det fossilfrie stålet fra det svenske stålverket SSAB.
Også hos Scania skal de starte i det små, med mindre mengder stål fra 2026 for deretter å trappes opp.
Scania mener stålet vil være nøkkelen i skiftet til et bærekraftig transportsystem.

SSAB er fra før Scanias hovedleverandør av stål til alle kjøretøy. Den nye avtalen skal sørge for reduserte klimautslipp.
I meldingen fra Scania hevdes det at 100 prosent-ambisjonen for avkarbonisert leveranser innen 2030 er blant de dristigste intensjonene avtalt mellom SSAB og kunde noensinne.
Avtalen markerer også en plan i First Movers Coalition – et globalt initiativ, der Scania og SSAB er medlemmer for å redusere karbonavtrykket i sektorer som er vanskelige å redusere. Gjennom dette partnerskapet har Scania og SSAB forpliktet seg til å bruke sin innkjøpsmakt til å tidlig skape markeder for innovative og rene teknologier.
– Jeg er glad og stolt over at vi har kommet til enighet. Scanias formål er å drive skiftet til et bærekraftig transportsystem. For å nå målet iverksetter vi tiltak i hele verdikjeden sammen med partnere som SSAB, som er i forkant i overgangen til en bærekraftig stålindustri, sier Christian Levin, administrerende direktør i Scania.
– Vi ser virkelig frem til å trappe opp leveransene av vårt fossilfrie stål, og dermed bidra til bærekraftige verdikjeder. Fossilfritt stål vil være en gamechanger innen tungtransport. Den har samme høye kvalitet og tekniske egenskaper som tradisjonelt stål. Samtidig som produksjonen er bærekraftig, kan det også resirkuleres på samme måte, sier Martin Lindqvist, administrerende direktør i SSAB.
Scania har skissert en bransjeledende strategi for å betydelig redusere karbonutslippene innenfor fire "hotspots" innen 2030: batterier, stål, aluminium og støpejern. De utgjør omtrent 80 prosent av forsyningskjedenes totale utslipp.
SSAB planlegger å begynne levering av fossilfritt stål til markedet i kommersiell skala i 2026.

Virksomheten skal være stort sett fossilfri rundt 2030.