-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
MAN-kjøpet: Makta rår
Ferdinand Piëch, Volkswagen-gruppens solkonge, kan man stole på. Han sørger alltid for overskrifter.

For ikke lenge siden fortalte vi at nå hadde VW-gruppen kjøpt seg opp over 30 prosent i MAN. I følge børsregler betyr det at man må komme med et bud på resten av aksjene.
Det gjorde VW – de kom med et bud langt under børsverdien, som selvfølgelig ingen eksterne aksjonærer aksepterte. Dermed har VW gjort plikten sin og kan fortsette annekteringen etter egen agenda.
Deler av denne agendaen er allerede klar, og AG Deutschland liker den ikke, fordi den bryter med sedvane og høvisk omgangsform.
Saken er at da MAN offentliggjorde navnet på kandidater til de forskjellige styrende og kontrollerende organer, som skal velges ved MANs utsatte generalforsamling den 27. juni, er det tydelig at selv med bare 30 prosent av aksjene, skal VW-gruppen overta flertall i alle organer som betyr noe.
VWs konsernsjef, Martin Winterkorn, finanssjefen, Hans Dieter Pötsch og sjefen for VW Nyttekjøretøy, Jochem Heizmann, er alle på vei inn i det såkalte Aufsichtsrat.
Dessuten sitter det to VW-folk i dette 8 mann sterke styringsorganet fra før. Nemlig høvdingen selv, Ferdinand Piëch, og en annen lojal tjener, Audi-sjefen Rupert Stadler.
Jeg forsøkte å spørre Stadler om dette bråket i går, men da var han så til de grader i ferd med å lansere Audi A6 Avant, at noen kommentarer om dette kunne han ikke gi.
På sin egen investor-side skriver MAN ar den planlagte bemanningen går på tvers av anbefalingene fra tysk kodex for god forretningsdrift (Corporate Governance).
Men de tilføyer at ”et slikt valg vil gjøre et fremtidig samarbeide med Scania lettere, og at det derfor ligger i MANs interesse”.
Det betyr at nå er det VW som regjerer MAN, uansett hvor mye det strider mot en gentleman-avtale innen tysk konsernstyring. Selv om stemmene mot arrangementet er sterke.
En professor med meget sterk nedslagskraft i Tyskland, Manuel Theisen, kritiserer dette skrittet, fordi det utelukkende er til fordel for den ene storaksjonæren.
Og leder for den store tyske aksjeeierforeningen, Daniela Bergdolt, slår fast at ”dermed kan vi glemme småaksjonærenes rettigheter”.
Nå hører det med til historien at VW-oppkjøpet i MAN ennå ikke er godkjent av kontrollerende myndigheter. Det er tvilsomt om Ferdinand Piëch taper noe nattesøvn av den grunn.