-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volvo med Scania-problemer
Innen den 23. april må Volvo kvitte seg med alle Scania-aksjene sine, ellers blir EU muggen. Kanskje blir de så vanskelige at de erklærer fusjonen med Renault Lastebiler for ulovlig og krever at de må skille seg igjen.
Da Ford gikk inn og kjøpte Volvo personbiler for massevis av penger skjedde det to ting. Det første var at personbilfolket ble så begeistret over at de nesten var blitt amerikanske at de gikk og snakket nedsettende om diesel-Volvo. Det andre var at Diesel-Volvo ble fullstendig øre av all kapitalen de hadde, slik at de gikk bort og kjøpte store deler av Scania.
For de fleste andre enn Volvos lastebilfolk var det ingen bombe da EUs konkurransetilsyn kalte den dealen ulovlig, en sammenslutning ville gi for stor markedsmakt, så Volvo fikk et par år på å kvitte seg med posten.
Nå nærmer fristen seg, men de står ikke akkurat i kø de som ønsker å betale masse for papirer Volvo kanskje blir nødt til å gi fra seg. Posten representerer 45,5 prosent av Scania-kapitalen og er bokført til 2,3 milliarder Euro.
Nå har selvfølgelig Volvo en plan. Men ulempen med planen synes å være at den ikke har noen sjanse til å bli godtatt av EU-kommisjonen, ganske enkelt fordi Volvo ikke har søkt om tillatelse til å gjennomføre den. Det er opprettet et nytt selskap, Ainax, dit alle A-aksjene skal plasseres. Samtidig skal alle B-aksjene, som representerer ca. 30 prosent av kapitalen, deles ut blant Volvos aksjonærer. Men det betyr blant annet at Renault vil bli storaksjonær i Scania, og det er nok ikke mer spiselig for EU-kommisjonen.
Det finnes en annen løsning også, og det er at kommisjonen forlenger Volvos frist til å finne en løsning, men dersom det skjer, har Scania sagt, vil de gå til sak mot kommisjonen. Scania er lei av en storaksjonær som er fullstendig impotent.
For Volvo er fristen i realiteten enda knappere enn frem til 23. april. Store beslutninger må de ha generalforsamlingens godkjennelse til, og den møtes den 22. mars.