-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lastebilsug i USA
Mye tyder på at det blir nok et lystig år for lastebilprodusentene i USA i 2005. Fjoråret var første gang siden 2000 at man solgte over 200K klasse 8 enheter.

Desember 2004 ble en ny rekordmåned for de tyngste bilene i USA. Da økte salget med 45 prosent i forhold til 2003/12 og suget har fortsatt inn i det nye året. I hele Nord-Amerika ble det i fjor solgt 253.000 klasse 8 biler. Man kunne lett ha solgt 260.000, men de fantes simpelthen ikke. Så her var det ikke snakk om kontantrabatter, null prosent finansiering og andre incentiver, nei.
Det er mange gode grunner for at det heftige salget skal fortsette. Det er et sterkt økende behov for frakttjenester i USA, ikke minst på grunn av en konsentrasjon av produksjonsanlegg som nå forsvinner fra småsamfunnene. De store flåteeierne har latt bilene sine bli for gamle slik at de nå må skiftes ut på grunn av de høye vedlikeholdskostnadene. Og nye regler om renere dieselmotorer vil øke etterspørselen etter biler som møter de fremtidige kravene.
At fabrikkene selv har beregnet markedet dårlig og planlagt for lave innkjøp av komponenter fra underleverandører, har gjort at behovet langt fra er mettet.
Blant resultatene av alt dette finner vi at selv om ikke volumrekordene blir fornyet (både 1998, 99 og 2000 hadde høyere totalsalg) er det en rekke finansielle rekorder som virkelig blir banket. Det er ikke alle bilfabrikkaksjonærer som synes livet er tungt.