-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Siste sjanse for Rugbrødet
Den første bilen gikk av samlebåndet i Brasil 2. september 1957, men nå er det definitivt slutt. Avslutningen på Rugbrødet markeres med en spesialutgave i begrenset opplag.
Kjært barn har mange navn, men hos oss har den vært mest kjent som Rugbrødet, eller rett og slett Transporter. I Brasil heter den Kombi, og nå markeres slutten på et 56 år langt livsløp med Kombi Last Edition.
Ifølge Volkswagen er dette den lengstlevende modell i bilhistorien, og sammen med Bobla har den vært en av deres mest populære modeller i Brasil.
Kombi Last Edition skal produseres i 600 eksemplarer som alle får spesiell to-tone lakk, et “luksuriøst” interiør og en rekke spesielle detaljer. Bilene utstyres med en plakett som viser serienummeret på dashbordet.
Ellers får den spesialiteter som white-side dekk, hvite hjulkapsler og sotede ruter. Øvre del av fronten og rammen rundt lykter og blinklys får samme farge som nedre del av bilen. På sidene monteres dekaler med teksten “56 anos - Kombi Last Edition”.
På innsiden av vinduene henger gardiner i blått stoff, og gardinfestene har Kombi-logo, en detalj hentet fra toppmodellene på 60- og 70-tallet.
Setene er kledd med spesielle vinyltrekk med Atlanta-blå sider og matchende to-tone senter. Modellen har plass til inntil ni personer.
Instrumentpanelet er klassisk med speedometer i sentrum og tankmåler på høyre side. For øvrig har den noe så moderne som musikkanlegg med MP3-spiller og LED-belysning.
De 600 eksemplarene leveres med et sertifikat som viser at de er ekte vare. Modellen har en 1,4-liters motor i hekken som yter 78 hester når den fyres med bensin og 80 hk når den drikker etanol. Girkassen er firetrinns manuell.
PS!
Den moderne utgaven av Transporter, også kjent som Caravelle og Multivan, lever fortsatt i beste velgående, men det er altså den brasilianske utgaven av den tilårskomne Type 2 som nå synger på siste vers.