-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Verdens lengste vogntog!
I Norge har diskusjonen gått høylytt rundt 25,25 meter lange vogntog, men den lengden er småtteri mot det franske vogntoget som satte verdensrekord i lengde for en tid siden.

Historien bak verdens hittil lengste lastebilkombinasjon startet for fire år siden. Bakgrunnen var en hverdagslig diskusjon som den franske lastebileieren Christian Braley hadde med noen av sine ansatte. I løpet av samtalen kom spørsmålet om hvordan man kunne eksponere transportselskapets profesjonalitet og fleksibilitet på en original måte.
Mange mer eller mindre realistiske forslag ble diskutert, men etter hvert stod man igjen med ett forslag. Man bestemte seg for å kople sammen en kjørbar kombinasjon av lastebil med hengere som skulle være lenger enn den kombinasjonen som hadde rekorden som verdens lengste vogntog. Ettersom selskapet til Braley jobber innen annleggsvirksomhet måtte det selvsagt være tipphengere.
-Vårt mål var å bygge en kjøretøykombinasjon etter de kriteriene som kreves for å komme i Guinness rekordbok. Vi forstod at dette ville skape stor oppmerksomhet, sier Christian Braley.
En bekjent av Braley mente at en nybygd strekning av motorveien A75, som går fra Clermont Ferrand i nord til Beziers i syd, ville være et passende sted for rekordforsøket. Problemet var at veien ikke var helt ferdig.
Braley lot ikke dette hindre ham, han satte i gang de omfattende forberedelsene som krevdes for et slikt uvanlig prosjekt. Steg for steg tok planene form. På slutten av fjoråret var veien ferdigbygd, da var også transportselskapet klare for utfordringen.
På den nylagte asfalten på A75 ble Braleys splitter nye MAN tandembil koplet til 41 hengere. Verdens lengste vogntog på 358,6 meter med en totalvekt på 350 tonn var et faktum! Det utrolige vogntoget ble kjørt seks kilometer før det til slutt kjørte ut på den 343 meter høye, og nybygde, Viaduc de Millau.
Les hele saken i YrkesBil nummer 4