AMBISJONER: Espen Kristoffersen (t.v.), direktør for New energy vehicles, og Frank Dunvold, administrerende direktør, i RSA var denne uken i Hannover for å se på alle de nye produktene fra Maxus. Blant annet den elektriske pickupen e Terron 9, med firehjulsdrift og 3,5 tonn hengervekt.

– Maxus bør være et topp fem varebilmerke i Norge innen veldig kort tid

...og «på litt sikt» har den norske importøren, RSA, stilt inn siktet på pallplass i det norske varebilmarkedet for Maxus. Selvtilliten ble ikke mindre av alle produktnyhetene som ble vist frem i Hannover.

Hittil i år er Maxus det niende største varebilmerket i Norge, med registrering av 325 nye varebiler, ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken. Der vil ikke den norske importøren slå seg til ro:

– Vi mener Maxus er et så bra varebilmerke, fra liten kassebil og helt opp, alle elektriske – flere med firehjulsdrift, at det bør være et topp 5-merke på varebiler i det norske markedet innen veldig kort tid, og på sikt et topp 3-varebilmerke, sier Espen Kristoffersen til YrkesBil. Han er direktør for New energy vehicles hos den norske importøren, RSA.

Den kinesiske produsenten presenterte en rikholdig palett av nye nyttekjøretøy, inkludert to ferske Europa-premierer, på IAA Transportation. Se bare her:

For å lese +saker på Yrkesbil.no må du være registrert bruker.

Er du registrert bruker, men får ikke tilgang? Kontakt kundeservice på e-post: abo@bilforlaget.no

Allerede betalende abonnent på papirutgaven?

Få digital tilgang uten ekstra kostnad

Registrer deg her

Gratis prøveperiode!

Få digital tilgang i 6 måneder
- helt uforpliktende

Registrer deg her

Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00
Powered by Labrador CMS