-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Crafter blir neste
Nyttebilavdelingen hos VW svinger seg virkelig. Etter fjorårets nye Transporter og Caddy, er det nå tid for ny Crafter.
![Crafter blir neste](https://image.yrkesbil.no/115186.webp?imageId=115186&width=960&height=534&format=jpg)
Og denne gangen er det et solo-løp Volkswagen kjører. Den gamle Crafteren, som fyller ti år i år, var en søstermodell til Mercedes Sprinter – et samarbeid som faktisk begynte enda ti år tidligere, med andre generasjon av Crafter-forgjengeren LT.
Vi kjenner ikke veldig mange data ennå, for eksempel er det vel ikke bombesikkert at den skal hete Crafter, selv om akkurat det er svært sannsynlig.
Sannsynligvis skal den også fremdeles opptre i de tradisjonelle Crafter-klassene, 3-5 tonn. Og vi kan nok regne med en rekke varianter, i tillegg til den vi ser på disse ferske spionbildene.
Akkurat denne er det vel ikke så mye å si om, dette ser så praktisk ut som det er mulig å få det når man skal pakke et maksimalt varerom inn i et hylster som er definert av klare mål.
Men la oss i hvert fall håpe at designerne har gjort litt mer ut av lyktene foran og bak, enn det ser ut som på denne vintertest-modellen.
DoKa
Vi kan helt sikkert regne med en DoKa-utgave, dobbeltkabinen har vist seg svært populær i mange sammenheng, enten det er varerom eller plan bak.
Men hva som kan være mulig er at MAN får lov til å jobbe med et par egne modeller – en gang neste år skal nemlig denne bilen komme med et MAN-emblem i fronten også.
VW-versjonen skal debutere på IAA i Hannover i september, og vi tar vel ikke store sjanser hvis vi regner med 2-liters TDI-motorer med valg mellom flere ytelsesnivåer og flere transmisjoner.
Vi kan vel kanskje også fortsatt regne med en 4x4 utgave. Dagens 4Motion Crafter er en ganske ekstrem off-roader med transmisjon fra østerrikske Achleitner.
Foreløpig er imidlertid det meste gjetninger – men vi får nok mer kjøtt på beinet i tiden frem mot Hannover.