-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Crafter blir neste
Nyttebilavdelingen hos VW svinger seg virkelig. Etter fjorårets nye Transporter og Caddy, er det nå tid for ny Crafter.

Og denne gangen er det et solo-løp Volkswagen kjører. Den gamle Crafteren, som fyller ti år i år, var en søstermodell til Mercedes Sprinter – et samarbeid som faktisk begynte enda ti år tidligere, med andre generasjon av Crafter-forgjengeren LT.
Vi kjenner ikke veldig mange data ennå, for eksempel er det vel ikke bombesikkert at den skal hete Crafter, selv om akkurat det er svært sannsynlig.
Sannsynligvis skal den også fremdeles opptre i de tradisjonelle Crafter-klassene, 3-5 tonn. Og vi kan nok regne med en rekke varianter, i tillegg til den vi ser på disse ferske spionbildene.
Akkurat denne er det vel ikke så mye å si om, dette ser så praktisk ut som det er mulig å få det når man skal pakke et maksimalt varerom inn i et hylster som er definert av klare mål.
Men la oss i hvert fall håpe at designerne har gjort litt mer ut av lyktene foran og bak, enn det ser ut som på denne vintertest-modellen.
DoKa
Vi kan helt sikkert regne med en DoKa-utgave, dobbeltkabinen har vist seg svært populær i mange sammenheng, enten det er varerom eller plan bak.
Men hva som kan være mulig er at MAN får lov til å jobbe med et par egne modeller – en gang neste år skal nemlig denne bilen komme med et MAN-emblem i fronten også.
VW-versjonen skal debutere på IAA i Hannover i september, og vi tar vel ikke store sjanser hvis vi regner med 2-liters TDI-motorer med valg mellom flere ytelsesnivåer og flere transmisjoner.
Vi kan vel kanskje også fortsatt regne med en 4x4 utgave. Dagens 4Motion Crafter er en ganske ekstrem off-roader med transmisjon fra østerrikske Achleitner.
Foreløpig er imidlertid det meste gjetninger – men vi får nok mer kjøtt på beinet i tiden frem mot Hannover.