-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Tungt for tunge tyskere
De første 2024-tallene begynner å komme nå. Daimler Truck måtte bokføre en salgsnedgang, akkurat som MAN. Men Scania hadde positive tall.
MAN tilhører Traton og Traton starter med å rope et forsiktig hurra for et salgsvolum som sank med bare en eneste prosent. Fra 338.200 til 334.200.
Men ser vi nøyere på tallene er det Volkswagen Truck & Bus som øker mest i volum.
Dette er operasjonen i Brasil som av en eller annen grunn er med i Traton-gruppen på tross av at produktene derfra er noe helt annet enn tunge lastebiler.
Der økte volumet fra 37.200 til 45.800. 120 av bilene i fjor var batterielektriske. Ikke-hurra!
Den amerikanske delen – International, som tidligere het Navistar, og der snakker vi seriøse biler - klarte seg bra, fra 88.900 til 90.600, selv om elbiltallet sank fra 670 til 610.
Så har vi MAN Truck & Bus da. De leverte 116.000 i 2023. I fjor var volumet nede på 95.7000 med 740 elektriske.
Bedre for Scania
Scania kunne derimot sørge for at det kanskje blir julebord i år også. De økte med 6 %, fra 96.700 til 102.100 biler. Heller ikke disse er i el-front. Der nøyde de seg med 270 biler i fjor. Tross alt en økning på 8 %.
Det skal bli spennende å se, når de økonomiske detaljene dukker opp, i hvilken grad resultatene korrelerer med volumene. Det kan jo hende noen har vært heldig med mixen og fått ut større enhetspris.
På den annen siden kan det godt være at det har vært enda dyrere å selge disse bilene, selv om de er færre enn før.
Også Daimler Truck har sendt ut de første produksjonstallene.
460.409 biler med rubbel og bit. Det er en nedgang på 12 %, i første rekke forårsaket av sterk nedgang i Asia.