-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
DaimlerChrysler Technology Days
Vi har vært på testbanen i Papenburg for å se og prøve DaimlerChryslers fremtidige tekniske løsninger.
I løpet av en formiddag fikk vi servert ca 50 forskjellige fremtidsprosjekter, noen mer ferdigutviklede enn andre.
Vi ble blant annet satt til å rygge ved hjelp av et 360 graders ryggekamera (bildet), noe som medførte en del uttrykk som ikke egner seg på trykk. Vi fikk også se hvordan det reaktive styringssystemet, som skal hjelpe til ved sterk sidevind, fungerer.
Et system som faktisk var veldig overbevisende var den automatiske panikkbremsen. Systemet skal hindre at lastebilen kjører inn i forankjørende bakfra. Ved hjelp av avstandsradar og forskjellige sensorer, tar elektronikken over og stopper lastebilen hvis sjåføren ikke reagerer tidsnok.
I løpet av vårt opphold fikk vi se mange andre interessante systemer. Disse kan du lese mer om i YrkesBil nr. 12.