-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ikke høy og mørk, men lang og slank
Med dette designet påstår MAN at de kan reduserer drivstofforbruket, og derfor CO2-utslippet, med 25 prosent. Ulempen er at hengeren må strekkes veldig.

Med Concept S bryter MAN radikalt med ordinær lastebildesign. Minus 25 prosent CO2 mener de å kunne oppnå med aerodynamikk i fokus.
Den strømlinjeformede trekkvognen skiller seg kraftig ut fra dagens kubeformede lastebiler.
Og designkonseptet, som raskt skal kunne omsettes til produksjonsklart, presenteres for første gang på MANs stand på IAA 2010 i Hannover.
MAN påstår at de med Concept S har trimmet ned luftmotstanden så den er på nivå med en moderne sedan personbil.
I kombinasjon med tilsvarende designendret trailer, vil man da kunne spare opp til 25 prosent drivstoff sammenlignet med en konvensjonelt utformet 40-tonns trekkvogn.
For virkelig å kunne ta ut det store drivstoffspotensialet, må også trekkvognen og hengeren strekkes ut dersom innvendige plass og lastevolumet skal beholdes.
Dette vil følgelig også kreve utbedringer og endringer i infrastrukturen på vei.
Så er da også Concept S-bilen et bidrag fra MAN i den aktuelle debatten om gjeldende lovfestede lengdebegrensninger for nyttekjøretøyer i Europa.
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no