-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Hondas partytruck gjenoppstår
Med forhjulsdrift, passe stort lasteplan, bagasjerom under gulvet og plass til fem er Honda tilbake med Ridgeline, en middels stor pickup-truck. Men vil du ha en slik må du importere den selv.

Så hot som USA-markedet nå er for pickup-trucker, ville det nesten vært overraskende om ikke Honda igjen hadde kastet seg frampå og gjenopplivet Ridgeline.
Bilen dukket første gang opp i 2005, men ble på stigende bensinpriser stille faset ut i 2014. Nå som bensinprisen i USA nærmer seg dette århundrets laveste nivå, står amerikanerne igjen i kø for å sikre seg kraftkarer med lasteplan.
For ikke å bli fullstendig overkjørt av de store og tradisjonelle pickup-truckbyggerne Ford, GM og Toyota, valgte Honda i 2005 å gå helt egne veier med Ridgeline. Så det ble forhjulsdrift og ikke bakhjulsdrift som hos konkurrentene.
Mer komfort
Og det gjelder fortsatt, men nå med 4x4 som option. Alle hjul er fortsatt uavhengig opphengt som på en SUV/personbil – det er ikke daglig kost på pickuper. Derfor gjør Honda et betydelig nummer ut av at Ridgeline også kjører som en SUV og er komfortabel som en SUV.
Der konkurrentene byr på ulike cab- og plan-lengder, nøyer Honda seg fortsatt med one-size-fits-all.
Det betyr i Ridgelines tilfelle kun firedørs karosseri med fem sitteplasser. Akkurat som i HR-V, Civic og Jazz kan baksetets sittepute (40/60 splitt) løftes opp mot bakseteryggen.
Ekstra rom
Mange av Hondas personbiler/SUV-er kjennetegnes med et stort ekstrarom under bagasjeromsgulvet. Bare se hvor stort det er i Civic stasjonsvogn.
Det store bagasjerommet under lasteplanet i Ridgeline er intakt. Vanntett skal det også være. I dette doble gulvet skjuler Honda fortsatt reservehjul og jekk.
Siden det ruller noen Ridgeline av første generasjon i Norge, vil mange bare slå fast at dette er jo akkurat som i gamle dager. Og det er jo helt sant. Så egentlig har ikke Honda gjort annet enn å pakke alle de gamle og fikse løsningene inn på nytt.
Praktisk
Det gjelder også den bunn- og sidehengslede lastelemmen. Ja du leste riktig. Du kan selv med et håndgrep velge om lastelemmen felles bakover, eller svinges mot venstre. Maksimal lastekapasitet på planet oppgis til 750 kilo.
Honda sier ikke annet om motoren i Ridgeline enn at den er V6/3,5 liter. Det ser derfor ut som om motoren er plukket fra SUV-en Pilot hvor den yter 280 hk. Men der Honda i Pilot byr på ni trinns automatgirkasse, har den kun seks trinns i Ridgeline.
Party
Jeg nevnte innledningsvis Ridgeline som partybil. For å tiltrekke seg yngre kjøpere er pickup-trucken utstyrt med verdens første «i lasteplanet» musikkanlegg. I tillegg kan bilen leveres med 400 Watt AC strømaggregat for å drive underholdningsutstyr eller lettere håndverktøy.
Only for America. Honda har så vidt vi kjenner til fortsatt ingen tanker om å selge gjenoppståtte Ridgeline i Europa. Bilen er både designet og utviklet av Honda i USA, og den produseres eksklusivt der.