-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Volkswagens nye mikrobuss
Det har vært snakket om en ny mikrobuss fra Volkswagen i årevis. Nå står en konseptutgave i Detroit, klar for bruk i 2020.

Selvsagt dreier det seg om elektrisk drivlinje når Volkswagen prater fremtid. I.D. Buzz heter konseptet som deler plattform med BUDD-e fra CES-utstillingen i fjor og personbilen I.D. Concept som Volkswagen viste i Paris sist høst.
Det er nok ikke tilfeldig at konseptet som debuterer på Detroit-utstillingen er inspirert av den ikoniske mikrobussen som hadde, og fortsatt har, så mange fans på det amerikanske kontinentet. Den har vi sett mange versjoner av, blant annet Bulli fra 2011.
Elektrisk fundament
Volkswagen sier bilen kan være klar for salg i 2020, og fem år senere er den så teknisk avansert at den er selvkjørende.
I.D. Buzz er bygget på MEB-plattformen som skal danne grunnlag for VW-konsernets elektrifisering over hele linja. Det gir grunnlag for et rommelig og fleksibelt interiør siden batteriene ligger i gulvet, samtidig som tyngdepunktet blir lavt.
Bilen har en lengde på 494 cm, en bredde på 198 cm og en høyde på 196 cm. Akselavstanden er på hele 330 cm, og VW lover plass til inntil åtte personer og et bagasjerom som tar fra 660 til 4600 liter. Her har vi også et fint utgangspunkt for en fleksibel varebil.
To elmotor på 201 hester hver sørger for en samlet effekt på 369 hestekrefter. Det skal gi 0-100 km/t på rundt fem sekunder og toppfart på 159 km/t.
Utholdende
Batteriet har en kapasitet på hele 111 kWh og gir en teoretisk rekkevidde etter NEDC standard på 600 kilometer (435 km etter amerikansk standard).
En CCS hurtiglader med kapasitet på 150 kW skal kunne lade batteriene til 80 prosent i løpet av en halv time.
Ifølge VW kan det også være aktuelt å lage en 268-hesters modell med bakhjulsdrift og 83 kWh batteri. De nevner ikke forhjulsdrift, men det skulle ikke forundre meg om ikke det er mulig som et tredje alternativ. Den I.D.-en vi møtte i Paris hadde jo det.
Volkswagen sier at I.D. Buzz kan være autonom, eller helt selvkjørende, rundt 2025. Derfor er interiøret utformet slik at stolene kan snus, eller omdannes til bord og en seng helt bakerst.
Vi kommer nok til å se mange flere varianter over dette temaet i årene fremover, for de aktørene som skal være ledende i bilindustrien om fem til ti år, kommer de ikke utenom elektrifisering – noe Volkswagen for lengst har innsett.