-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Fords Super Sjef: Tre tanker på en gang
Nå skal det med en gang sies at det kanskje er enklere å ha tre tanker når du er bil enn når du er sjef. Men Super Chief er altså navnet på en av Fords Detroit-konsepter.
Og for en sjef. Her er det tøffe tak. Den ser ut som den er hogd ut av granitt, og står fjellstøtt på sine 24-tommere med et uttrykk som om han er klar til å kjøre over alt som prøver seg. Inspirasjonen ser ut til å være store amerikanske lokomotiver fra midten av forrige hundretall.
Samtidig er den pakket med miljø-alibier. Motoren har faktisk norske aner, men det vil føre for langt å forklare. Systemet den bruker er nemlig utviklet ved Fords forskningsfilial på Høyskolen i Aachen, og kalles Tri-flex.
Fremtidstruck
Det betyr at den er fleksibel nok til å kunne brenne tre forskjellige drivstoff: hydrogen, E85 eller bensin. Skjønt, hvor rørende miljøriktig systemet blir når den koples til en ildsprutende V10 motor, kan man jo diskutere.
Det hele er basert på en F-250 og kan kanskje oppfattes som et signal på hvilken vei Fords store trucker skal ta i fermtiden.
Et kort øyeblikk trodde jeg det var dette selskapet som hadde sagt at nå skulle de konsentrere seg om de mindre bilene, fordi det var det folk ville ha nå.