-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Fords Super Sjef: Tre tanker på en gang
Nå skal det med en gang sies at det kanskje er enklere å ha tre tanker når du er bil enn når du er sjef. Men Super Chief er altså navnet på en av Fords Detroit-konsepter.

Og for en sjef. Her er det tøffe tak. Den ser ut som den er hogd ut av granitt, og står fjellstøtt på sine 24-tommere med et uttrykk som om han er klar til å kjøre over alt som prøver seg. Inspirasjonen ser ut til å være store amerikanske lokomotiver fra midten av forrige hundretall.
Samtidig er den pakket med miljø-alibier. Motoren har faktisk norske aner, men det vil føre for langt å forklare. Systemet den bruker er nemlig utviklet ved Fords forskningsfilial på Høyskolen i Aachen, og kalles Tri-flex.
Fremtidstruck
Det betyr at den er fleksibel nok til å kunne brenne tre forskjellige drivstoff: hydrogen, E85 eller bensin. Skjønt, hvor rørende miljøriktig systemet blir når den koples til en ildsprutende V10 motor, kan man jo diskutere.
Det hele er basert på en F-250 og kan kanskje oppfattes som et signal på hvilken vei Fords store trucker skal ta i fermtiden.
Et kort øyeblikk trodde jeg det var dette selskapet som hadde sagt at nå skulle de konsentrere seg om de mindre bilene, fordi det var det folk ville ha nå.