-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Billig varebil fra Ford
Når helt nye Ford Courier lanseres om kort tid, blir det Norges billigste varebil.
BILLIG: Lille Ford Transit Courier blir en spennende nykommer i det profesjonelle transportmarkedet.
I praksis etablerer den en ny bilstørrelse: Mindre enn bilene i «Caddy-klassen», og likevel med plass til den såkalte "statskassa". Det siste er avgjørende for å oppnå reduserte avgifter som varebil, og dermed grønne skilter..
For opplyser nå at prisen kommer til å starte på 149.000 kroner (inklusive mva., men pluss frakt og levering).
Den prisen gjelder laveste utstyrsnivå (Ambiente), og med en 75-hesters diesel på 1,5 liter.
Det koster imidlertid bare en 1000-lapp ekstra for den spennende 1,0-liters bensinmotoren med 100 hester (Ecoboost)
En mer tradisjonell 1,6-liters diesel med 95 hester, men som går billigere enn den lille (!), koster ytterligere 10.000 kroner.
I Norge velger vi jo sjelden billigste versjoner, så det er verd å nevne at prispåslaget fra Ambiente til Trend utstyrsnivå er 11.500 kroner.
Den lille varebilen er oppgitt med et vareromsvolum på 2,3 m3 bak skilleveggen, som selvsagt er spesialtilpasset for det norske markedet.
Varerommet har lastelengde på 142 cm ved gulvet og plass til en standard europalle. Skillevegg i stål i full høyde og bredde (med vindu) er i samsvar med DIN- og ISO-standarder for sikring av last, mens maks oppgitt nyttelast er 660 kilo.
Et spenningsmoment er selvsagt hvor mye plass det er igjen til sjåføren i den lille bilen. Ford mener selv det er bra.
- Jeg, som riktignok ikke er lenger enn 173 centimeter, måtte faktisk skyve setet fremover, opplyser Johnny Løvli, som er salgsansvarlig for nyttekjøretøy hos den norske Ford-importøren.
Løvli kan melde om stor interesse for bilen allerede, selvsagt fra kunder som gjerne vil ha varebil, men som ikke trenger så mye plass som den hittil minste klassen av varebiler har.
- Dette er et prissensitivt segment, påpeker Løvli, og tenker optimistisk rundt dem som ikke transporterer store volumer, men brev og småpakker (som Posten), eller som fleksible små servicebiler.
Transit Courier går i produksjon i mai, og de første bilene kommer til Norge i juni.