-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Billig varebil fra Ford
Når helt nye Ford Courier lanseres om kort tid, blir det Norges billigste varebil.

BILLIG: Lille Ford Transit Courier blir en spennende nykommer i det profesjonelle transportmarkedet.
I praksis etablerer den en ny bilstørrelse: Mindre enn bilene i «Caddy-klassen», og likevel med plass til den såkalte "statskassa". Det siste er avgjørende for å oppnå reduserte avgifter som varebil, og dermed grønne skilter..
For opplyser nå at prisen kommer til å starte på 149.000 kroner (inklusive mva., men pluss frakt og levering).
Den prisen gjelder laveste utstyrsnivå (Ambiente), og med en 75-hesters diesel på 1,5 liter.
Det koster imidlertid bare en 1000-lapp ekstra for den spennende 1,0-liters bensinmotoren med 100 hester (Ecoboost)
En mer tradisjonell 1,6-liters diesel med 95 hester, men som går billigere enn den lille (!), koster ytterligere 10.000 kroner.
I Norge velger vi jo sjelden billigste versjoner, så det er verd å nevne at prispåslaget fra Ambiente til Trend utstyrsnivå er 11.500 kroner.
Den lille varebilen er oppgitt med et vareromsvolum på 2,3 m3 bak skilleveggen, som selvsagt er spesialtilpasset for det norske markedet.
Varerommet har lastelengde på 142 cm ved gulvet og plass til en standard europalle. Skillevegg i stål i full høyde og bredde (med vindu) er i samsvar med DIN- og ISO-standarder for sikring av last, mens maks oppgitt nyttelast er 660 kilo.
Et spenningsmoment er selvsagt hvor mye plass det er igjen til sjåføren i den lille bilen. Ford mener selv det er bra.
- Jeg, som riktignok ikke er lenger enn 173 centimeter, måtte faktisk skyve setet fremover, opplyser Johnny Løvli, som er salgsansvarlig for nyttekjøretøy hos den norske Ford-importøren.
Løvli kan melde om stor interesse for bilen allerede, selvsagt fra kunder som gjerne vil ha varebil, men som ikke trenger så mye plass som den hittil minste klassen av varebiler har.
- Dette er et prissensitivt segment, påpeker Løvli, og tenker optimistisk rundt dem som ikke transporterer store volumer, men brev og småpakker (som Posten), eller som fleksible små servicebiler.
Transit Courier går i produksjon i mai, og de første bilene kommer til Norge i juni.