-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Billig varebil fra Ford
Når helt nye Ford Courier lanseres om kort tid, blir det Norges billigste varebil.
BILLIG: Lille Ford Transit Courier blir en spennende nykommer i det profesjonelle transportmarkedet.
I praksis etablerer den en ny bilstørrelse: Mindre enn bilene i «Caddy-klassen», og likevel med plass til den såkalte "statskassa". Det siste er avgjørende for å oppnå reduserte avgifter som varebil, og dermed grønne skilter..
For opplyser nå at prisen kommer til å starte på 149.000 kroner (inklusive mva., men pluss frakt og levering).
Den prisen gjelder laveste utstyrsnivå (Ambiente), og med en 75-hesters diesel på 1,5 liter.
Det koster imidlertid bare en 1000-lapp ekstra for den spennende 1,0-liters bensinmotoren med 100 hester (Ecoboost)
En mer tradisjonell 1,6-liters diesel med 95 hester, men som går billigere enn den lille (!), koster ytterligere 10.000 kroner.
I Norge velger vi jo sjelden billigste versjoner, så det er verd å nevne at prispåslaget fra Ambiente til Trend utstyrsnivå er 11.500 kroner.
Den lille varebilen er oppgitt med et vareromsvolum på 2,3 m3 bak skilleveggen, som selvsagt er spesialtilpasset for det norske markedet.
Varerommet har lastelengde på 142 cm ved gulvet og plass til en standard europalle. Skillevegg i stål i full høyde og bredde (med vindu) er i samsvar med DIN- og ISO-standarder for sikring av last, mens maks oppgitt nyttelast er 660 kilo.
Et spenningsmoment er selvsagt hvor mye plass det er igjen til sjåføren i den lille bilen. Ford mener selv det er bra.
- Jeg, som riktignok ikke er lenger enn 173 centimeter, måtte faktisk skyve setet fremover, opplyser Johnny Løvli, som er salgsansvarlig for nyttekjøretøy hos den norske Ford-importøren.
Løvli kan melde om stor interesse for bilen allerede, selvsagt fra kunder som gjerne vil ha varebil, men som ikke trenger så mye plass som den hittil minste klassen av varebiler har.
- Dette er et prissensitivt segment, påpeker Løvli, og tenker optimistisk rundt dem som ikke transporterer store volumer, men brev og småpakker (som Posten), eller som fleksible små servicebiler.
Transit Courier går i produksjon i mai, og de første bilene kommer til Norge i juni.